
بروزرسانی: 26 تیر 1404
نقش میانجی نگرش را درک کنید
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشگاه سوامی ویوکاناند سوبهارتی، میروت، هند
2 دانشگاه سوامی ویوکاناند سوبهارتی
3 دانشکده مدیریت هتل، دانشکده مدیریت هتل، دانشگاه بابو بناراسی داس، لاکنو، هند
4 گروه مدیریت هتل، کالج مدیریت، گروه کالج های چندیگر، لندر، موهالی، پنجاب
10.22034/jtd.2023.408925.2803
خلاصه
نتایج نشان می دهد که ارزش های مصرف، از جمله ارزش عملکردی (FV)، ارزش اجتماعی (SV)، ارزش عاطفی (EMV) و ارزش شناختی (EPV)، به طور قابل توجهی بر نگرش گردشگران نسبت به مواد غذایی ارگانیک تأثیر می گذارد. این ارزش ها در شکل دهی ATT مثبت حیاتی هستند، که نشان دهنده اهمیت آن ها در هدایت رفتار مصرف کننده است. ATT به نوبه خود رابطه بین CV و IPOF را واسطه می کند. نتایج این تحقیق برای سیاستگذاران و بازاریابان در ترویج مصرف مواد غذایی ارگانیک در مقاصد گردشگری مشابه اهمیت عملی و نظری دارد.
کلمات کلیدی: غذای ارگانیک، گردشگران، نظریه ارزش های مصرف، رفتار مصرف کننده
کلمات کلیدی
عنوان مقاله (انگلیسی)
کاوش در جستجوی غذای ارگانیک در میان گردشگران در تپه های اوتاراکند: درک نقش میانجی نگرش
نویسندگان (انگلیسی)
- دانانجی سریواستاو 1
- گاریما جین 2
- سندیپ کومار سینگ 3
- سیدارت سینگ 4
1دانشگاه سوامی ویوکاناند سوبهارتی، میروت، هند
2دانشگاه سوامی ویوکاناند سوبهارتی
3دانشکده مدیریت هتل، دانشکده مدیریت هتل، دانشگاه بابو بناراسی داس، لاکنو، هند
4گروه مدیریت هتل، کالج مدیریت، گروه کالج های چندیگر، لندر، موهالی، پنجاب
خلاصه (انگلیسی)این مقاله به بررسی عواملی می پردازد که بر قصد گردشگران برای خرید مواد غذایی ارگانیک (IPOF)، با تمرکز بر تعامل بین ارزش های مصرف (CVs) و نگرش ها (ATT) تأثیر می گذارند. این مطالعه یک رویکرد مطالعه موردی را در زمینه اوتاراکند، منطقه ای که به دلیل تعهد خود به کشاورزی ارگانیک و حفاظت از میراث فرهنگی شناخته شده است، اتخاذ می کند. با استفاده از روش های دقیق تجربی و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری
نتایج نشان می دهد که ارزش های مصرف، از جمله ارزش عملکردی (FV)، ارزش اجتماعی (SV)، ارزش عاطفی (EMV) و ارزش شناختی (EPV)، به طور قابل توجهی بر نگرش گردشگران نسبت به مواد غذایی ارگانیک تأثیر می گذارد. این ارزش ها در شکل دهی ATT مثبت حیاتی هستند، که نشان دهنده اهمیت آن ها در هدایت رفتار مصرف کننده است. ATT به نوبه خود رابطه بین CV و IPOF را واسطه می کند. نتایج این تحقیق برای سیاست گذاران و بازاریابان در ترویج مصرف مواد غذایی ارگانیک در مقاصد گردشگری مشابه اهمیت عملی و نظری دارد.
کلمات کلیدی: غذای ارگانیک، گردشگران، نظریه ارزش های مصرف، رفتار مصرف کننده
کلمات کلیدی (انگلیسی)
- کلمات کلیدی: مواد غذایی ارگانیک
- توریست
- تئوری ارزش های مصرف
- رفتار مصرف کننده
منبع