چگونه از صنعت گردشگری در دنیا عقب نیفتیم؟

کاربردهای مهم فناوری در گردشگری بر هیچکس پوشیده نیست. فناوری به صنعت گردشگری کمک میکند تا بتواند هرچه بیشتر به ارائه تجربههای شخصی سازی شده بپردازد و از اینرو مخاطبان بیشتری را درگیر خود کند. یکی از ترندهای سفر واقعیت افزوده شامل بازدید از موزه است؛ بدین صورت که بازدیدکنندگان میتوانند اشیا و ساختارها را در دنیای واقعی ببینند، سپس آنها را به گونهای مشاهده کنند که در فضا و ساختار اصلی شان بازسازی شده و قرار گرفتهاند؛ برای مثال، اهرام مصر با پوشش مجازی رنگهای اصلی شان. تمامی استراتژیها و تکنولوژیهای مذکور در ایجاد تجربه مثبت مشتری نقش دارند؛ از چتباتهایی که برای رزرو سفر استفاده میشوند گرفته تا غذاهایی که تهیه و ارائه میشوند، دستگاههای هوشمند در اتاق هتلها و برنامههای AR که به مهمانان در جهتیابی مقصدشان کمک میکنند؛ تمامی این استراتژیها و تکنولوژیها باعث میشوند تا مشتری احساس بهتری نسبت به سفر و اقامتش داشته باشد.

هتلها و اقامتگاهها، دو مقوله سفر و سلامتی را با ارائه غذاهای جدید و نوآورانه که اغلب با مواد اولیه تازه محلی و دستورالعملهای منطقهای تهیه میشود، ترکیب میکنند. اتوماسیون، یکی از ترندهای اصلی سفر است؛ کارهایی که زمانی به دست بشر انجام میشدند، اکنون روباتها، انجام آن را برعهده گرفتهاند. یکی از مثالهای آشنا در زمینه اتوماسیون، بات های گفتگو یا همان چتباتها هستند که در بسیاری از صنایع در سرتاسر جهان استفاده دارد؛ این رباتها بهگونهای طراحی شدهاند که با مطرح کردن مجموعهای از سوالات، به مردم در یافتن تورها، وسایل حملونقل و محل اقامت و رزرو آنها کمک میکنند. واقعیت مجازی را میتوان به آسانی و با استفاده از دستگاههای رایجی مثل گوشیهای هوشمند، تحقق بخشید؛ دستگاههایی که به زودی باعث رواج هرچه بیشتر این ترندهای سفر میشوند. برای یک گردشگر زیر ۴۰سال صرفهجو، ترکیب سفر کاری و تفریحی، مفیدترین شیوه برای بازدید از مناطقی است که درحالت عادی امکان مالی سفر به آن را ندارد. بازاریابی شخصیسازی شده، دادههای مربوط به یک مشتری را گرفته و از این دادهها برای ساخت و ارائه تبلیغات ویژه به همان مشتری استفاده میکند. الان دیگر تنها چیزی که مقصد سفر را از خانه ما متمایز میکرد، آبوهوای متفاوت مقصد و دیدن منظره از بالکن اتاق هتل نیست؛ امروزه گردشگران دوست دارند که با افراد بومی، فرهنگ و سرزمین آنها بیشتر آشنا شوند.

این ترند در آینده نیز بیشتر و بیشتر مرسوم خواهد شد. مشتریانی که به سلامت خود اهمیت میدهند، باعث رواج بیشتر چنین ترندهایی میشوند. یکی از مثالهای ساده این مبحث، تبلیغات هدفمندی است که وقتی از سایتهای خاصی بازدید میکنید، در مرورگر شما نشان داده میشود، که در این تبلیغات از اطلاعاتی استفاده میشود که ناشی از جستجوهای شما در وب و خریدهای قبلی شماست و بدین ترتیب محصولاتی به شما نمایش داده خواهد شد که احتمالا به آنها علاقمند هستید. به گردشگری که مرتبا سفر میکند، پیشنهاد خرید بلیط هواپیما یا قطار یا استفاده از گجت های مفیدی مثل آداپتور، پاور بانک (شارژر همراه) یا هدفونهای صداگیر (محافظ گوش) داده شود. ممکن است به گردشگری که مرتبا سفر میکند، پیشنهاد خرید بلیط هواپیما یا قطار یا استفاده از گجتهای مفیدی مثل آداپتور، پاور بانک (شارژر همراه) یا هدفونهای صداگیر (محافظ گوش) داده شود. در حال حاضر، شخصیسازی، یکی از ترندهای داغ سفر است؛ بهویژه در بازاریابی، که در دنیای داده محور امروز، شخصیسازی بهتدریج به امری آسان تبدیل شده است. در حال حاضر از هوش مصنوعی در جمعآوری و تحلیل داده نیز استفاده میشود (ابزار مهمی برای افزایش بهرهوری، امنیت و رضایت مشتری).

از آنجا که مشتریان دوست دارند که در زمان کوتاهتری پاسخ دریافت کنند و انتظار تعامل بیشتری نیز دارند، وقتی که پشتیبان انسانی در دسترس نیست، چتباتها این وظیفه را برعهده میگیرند. علیرغم اینکه مد روز ناپایدار است، برخی ترندهای سفر، جهتگیری کلی صنعت را تعیین میکنند؛ تعیین و پذیرش این ترندها برای باقی ماندن در گردونه رقابت، امری حیاتی است. از همین رو در صنعت گردشگری مدرن، غنیسازی تجربه مشتری، امری حیاتی است. سفر کاری-تفریحی، سفری است که هم بهمنظور کار یا تجارت انجام میشود و هم به قصد تفریح. با بوم گردی میتوان بدون آسیب به محیط زیست ار گردشگری لذت برد. از واقعیت مجازی میتوان برای ارائه اطلاعاتی درباره مکانی که بازدیدکننده درحال بازدید آن است، استفاده کرد (دادههای فرهنگی یا تاریخی یا فهرستهایی برای سرگرمی و سفر). بطور کلی هنگام اتخاذ یک ترند جدید، باید از خود بپرسیم که: «چگونه میتوان تجربه مشتری را بهبود بخشید»؟ با توسعه تکنولوژی، کسب و کارهایی که ترندهای اصلی صنعت گردشگری را تشخیص دهند و بکار ببندند، شانس این را دارند که در این صنعت پویا دوام بیاورند.بروز بودن برای هر کسب و کاری در صنعت گردشگری حیاتی است؛ خواه در بخش مهمانپذیری، خواه در حملونقل یا سرگرمی.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مجله خبری kojaseir ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.