چالش های مسئولیت مدنی راهنمای تور و مدیر فنی دفتر خدمات گردشگری در حقوق ایران و بررسی تطبیقی ​​با حقوق فرانسه

آقا غلامی کارزانی، ع. (2004). مسئولیت مدنی موسسات مسافرتی و جهانگردی (پایان نامه کارشناسی ارشد)، ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. (به فارسی)

فدراسیون جهانی انجمن های راهنمایان گردشگری (2003). راهنمای تور چیست؟ موجود در: www.wftga.org/page.asp?id_15 (دسترسی در 16 ژوئن 2012).

حکیمیان، ع. م. (1392). قاعده احترام، اساس مسئولیت مدنی مسلمانان در قبال یکدیگر است. قانون اسلامی، 9(33)، 37-71. https://hoquq.iict.ac.ir/article_18240.html?lang=fa. (به فارسی)

ضرغام بروجنی، حمید، تجفیفرد، محمدتقی و عزیزی عزرا (1400). تحلیل مضامین موثر بر ارزش آفرینی از طریق زنجیره تامین الکترونیکی یکپارچه خدمات گردشگری در ایران. مجله گردشگری و توسعه، 10(1)، 321-335. https://doi.org.10.22034/jtd.2020.220663.1973

قاسم زاده، سی م. (1386). مبانی مسئولیت مدنی. تهران: انتشارات میزان. (به فارسی)

تانک، آندره (2018). مبانی و اصول مسئولیت مدنی از منظر حقوق تطبیقیترجمه آقایان حسین صفایی و احسان حسینی. تهران: شرکت انتشارات سهامی (اثر اصلی چاپ 1368).

عباسلو، بی. (2015). مسئولیت نایب در حوادث رانندگی. دانش پلیس، 3(30)، 122-130. https://www.sid.ir/paper/100505/fa (فارسی)

قائمی خرج، سید محسن و اغ نژاد، سمیه (1395). مبانی فقهی و حقوقی گردشگری در پیروی از الگوی اسلامی پیشرفت. تهران: انتشارات خرسندی.

شکناوی، ر. (2012). مدیریت استراتژیک دفاتر خدمات مسافرتی. تهران: انتشارات روزنا. (به فارسی)

حکیمیان، علی محمد (1390). قاعده احترام، اساس مسئولیت مدنی مسلمانان در قبال یکدیگر است. مجله قانون اسلامی، 9(33)، 37-71. https://hoquq.iict.ac.ir/article_18240.html?lang=fa

دادگاه تجدیدنظر، مدنی، اتاق مدنی 1، 19 مارس 2009، 08-11.617، Indit.

شکناوی، ردا (1391). مدیریت استراتژیک دفاتر خدمات مسافرتی. تهران: انتشارات روزنا.

سفباف، م. (2004). بررسی فقهی و حقوقی گردشگری (پایان نامه کارشناسی ارشد)، ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. (به فارسی)

انصاری، ع. و مبین، ح. (2011). نظریه استناد در حقوق مسئولیت مدنی: بررسی تطبیقی ​​در فقه امامیه و حقوق فرانسه. مجله تحقیقات حقوق تطبیقی، 15(1)، 1-21. https://clr.modares.ac.ir/article-20-9379-fa.html. (به فارسی)

صفایی، س.ح.، و رحیمی، ج.ای. (2022). مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد)، جلد اول، قواعد عمومی. تهران: انتشارات اجلاس سران. (به فارسی)

بابایی فینی، محمد السلمه (1393). مقایسه قوانین و مقررات گردشگری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای توسعه یافته مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 4(14)، 44-26. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1127.html?lang=fa

پاپای وینی، او. (2015). مقایسه قوانین و مقررات گردشگری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای توسعه یافته مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 4(14)، 26-44. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1127.html?lang=fa. (به فارسی)

سوباف، محمد (1383). بررسی فقه و حقوق گردشگری (پایان نامه کارشناسی ارشد)، ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی.

یزدانیان، علیرضا و آرایی، حمید (1393). مطالعه تطبیقی ​​برای تبیین مسئولیت مدنی بیمارستان در قبال اعمال کارکنان و تحلیل آن متناسب با مسئولیت ناشی از اقدامات دیگران. مجله حقوق عملی مشتمل بر دو فصل مقایسه، 1(2)، 151-180. https://law.mofidu.ac.ir/article_17961.html

تانک، A. (2018). مبانی و اصول مسئولیت مدنی از دیدگاه حقوق تطبیقی ​​(سید حسین صفایی و سید احسان حسینی، مترجمان). تهران: شرکت انتشارات سهامی (اثر اصلی چاپ 1368). (به فارسی)

روسو هالی، تی. (1983). مسئولیت آژانس‌های مسافرتی: درس‌های فقه جدید. کتاب های حقوق، 24(3)، 643-671. https://doi.org/10.7202/042562ar

ساواتیر، آر. (2016). ویژگی های مسئولیت مدنی در حقوق فرانسه جلد 2. پاریس: LGDJ.

حسینی (مالک زاده)، سید محمد عارف (1397). قرآن و فقه گردشگری. اندیشه های قرآنی، 6(11)، 103-120. http://qt.journals.miu.ac.ir/article_5480.html

رضایی نژاد، ح. (2019). فلسفه مسئولیت قراردادی. تهران: شرکت انتشارات. (به فارسی)

رضایی نژاد، همایون (1398). فلسفه مسئولیت قراردادی. تهران: شرکت انتشارات.

قائمی خرج، س. م. و آقانیژاد، س. (1395). مبانی فقهی و حقوقی گردشگری در پیروی از الگوی اسلامی پیشرفت. تهران: انتشارات خرسندی. (به فارسی)

کلانتری، علی (1376). فقه و صنعت گردشگری. مجله تحقیق جدید در فقه(14). https://ensani.ir/fa/article/60445

کاتوزیان، ن. (2022). مسئولیت مدنی، تعهدات غیر قراردادیجلد اول، قواعد عمومی. تهران: انتشارات جنگ دانم. (به فارسی)

آقا غلامی کارزانی، علی (1392). مسئولیت مدنی موسسات گردشگری (پایان نامه کارشناسی ارشد)، ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی.

الانصاری، علی و مبین، حجه (1397). نظریه استناد در حقوق مسئولیت مدنی: بررسی تطبیقی ​​در فقه امامیه و حقوق فرانسه. مجله مطالعات حقوق تطبیقی، 15(1)، 1-21. https://clr.modares.ac.ir/article-20-9379-fa.html

رحیمی مقدم، س.، رحیمی کیلر، ح. و حق فردی زاده، ع. (2020). شایستگی های اصلی رهبران سفرهای بین المللی را شناسایی کنید. مجله گردشگری و توسعه، 9(4)، 63-82. https://doi.org.10.22034/jtd.2020.199272.1810. (به فارسی)

کاتوزیان، ناصر (1401). مسئولیت مدنی، تعهدات خارج از قرارداد، جلد اول، قواعد عمومی. تهران: انتشارات جنگ دانم.

رحیم پور، ع.، هاشمی، س.س. و وحیدی زرک، ح. (2014). شناسایی و ارزیابی شواهد اکوتوریسم: مطالعه موردی شواهد اکوتوریسم در استان تهران. مجله دیدگاه های نوین در جغرافیای انسانی، 6(4)، 79-94. https://geography.garmsar.iau.ir/article_664877.html. (به فارسی)

قاسم زاده، سید مرتضی (1386). مبانی مسئولیت مدنی. تهران: انتشارات میزان.

رحیم پور، علی، الهاشمی، سید سعید و وحیدی زرک، هانیه (1393). شناسایی و ارزیابی شواهد اکوتوریسم: مطالعه موردی شواهد اکوتوریسم در استان تهران. مجله جهات جدید در جغرافیای انسانی، 6(4)، 79-94. https://geography.garmsar.iau.ir/article_664877.html

صفایی، سید حسین و رحیمی، حبیب الله (1401). مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد) جلد اول، قوانین عمومی. تهران: انتشارات اجلاس سران.

عباسلو، بختیار (1394). مسئولیت نایب در حوادث رانندگی. دانش اجرای قانون، 8(3)، 122-130. https://www.sid.ir/paper/100505/fa

رحیمی اقدم، صمد، رحیمی کلر، حسین و حقوردی زاده، ابوالفضل (1398). شناسایی شایستگی های اصلی برای راهنمایان تور بین المللی، مجله گردشگری و توسعه، 9(4)، 63-82. https://doi.org.10.22034/jtd.2020.199272.1810

تونک، ا. (1981). مسئولیت مدنی، س. 11-15. پاریس: اقتصادی.

الحسینی، سما (1397). قرآن و فقه گردشگری. مجلات اندیشه های قرآنی، 8(1)، 103-120. http://qt.journals.miu.ac.ir/article_5480.html. (به فارسی)

کلانتری، ع. (2004). فقه و صنعت گردشگری. تحقیق جدید در مجله فقه(14). https://ensani.ir/fa/article/60445 (فارسی)

دادگاه تجدیدنظر، اتاق مدنی اول، 11 مارس 2009، 08-13.169، Indit.

ضرغام، ح.، تگافرد، م.، و عزیزی، ا. (2021). تحلیل مسائل موثر بر ارزش آفرینی از طریق زنجیره تامین الکترونیکی یکپارچه خدمات گردشگری در ایران. مجله گردشگری و توسعه، 10(1)، 321-335. https://doi.org.10.22034/jtd.2020.220663.1973. (به فارسی)

منبع

یزدانیان، ع. و آرایی، ح. (2015). مطالعه تطبیقی ​​برای تبیین مسئولیت مدنی بیمارستانها در قبال اعمال کارکنانشان و تحلیل آن متناسب با مسئولیت ناشی از اعمال دیگران. مجله حقوق تطبیقی، 1(2)، 151-180. https://law.mofidu.ac.ir/article_17961.html (فارسی)