شاید 3250 میراث ملی ثبت شده عدد مناسبی برای عنوان باشد یا ثبت 126 مورد از میراث معنوی فارس جالب به نظر می رسد اما انتشار به این صورت مانع از کار توسعه گردشگری و البته علاقه و علاقه عمومی نخواهد شد. در حفظ آن این میراث را انجام دهید
بارها شاهد بوده ایم که تولید محتوای موثر در معرفی یک جاذبه گردشگری ناشناخته و بازنشر آن در رسانه های مختلف باعث رونق گردشگری منطقه می شود و تولید رسانه های معتبر در این زمینه بسیار سودمند خواهد بود.
اینکه «22 میراث طبیعی فارس در فهرست ملی به ثبت رسیده است» خبر خوبی است که باید رسانه ای شود، اما برای جذب مردم به پای درختی هزار ساله و یا برای جذب مردم کافی نیست. قلب غار بلکه این معرفی خاص با جزئیات این میراث و الزامات آن است که می تواند چنین کاری را انجام دهد.
عدم شناخت میراث مانع رونق گردشگری در فارس است
با 135 میراث تاریخی، طبیعی و معنوی فارس که امسال در شورای ملی اخیر ثبت میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و بزهکاری کشور در سطح ملی به ثبت رسید، هم اکنون تعداد آثار ثبت شده در این استان به ثبت رسیده است. به بیش از 3250 اثر می رسد.
خبرنگار ایرنا چندین بار درب پایگاه ارزشمند مسئولان ثبت میراث طبیعی و معنوی فارس را کوبید، شاید با گشودن آن به روی رسانه ها، راهی برای توجه بیشتر مردم به آنها باز شود. از آنجا که برگزاری یک رویداد بر اساس غذاها، آیین ها و مراسم اجداد ما می تواند به اندازه کافی برای گردشگران جذاب باشد و احتمالاً بسیاری از مردم تمایل دارند درختان قدرتمند ملی را ببینند یا زیر شاخه هایی قدم بزنند که برای بیش از هزار سال سایه رهگذران بوده است. .
گاهی معرفی یک میراث فرهنگی یا جاذبه گردشگری ناشناخته یا کمتر شناخته شده، مصداق «شما با یک اشاره، ما از شما فرار خواهیم کرد» است. بنابراین خوب است گروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس دست رسانه های باز را که همیشه برای کمک به بهبود و توسعه استان بوده اند بفشارند و آنها را میهمان موضوعات قرار دهند. از این رو رونق گردشگری.
منبع
وی گفت: جاذبه های کمتر شناخته شده استان در اولویت تبلیغات قرار دارند و با شناسایی رویدادهای فرهنگی در سطح شهرستان، جاذبه های گردشگری را به مقصد سفر تبدیل می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، میراث فرهنگی و گردشگری رابطه انکارناپذیری با یکدیگر دارند. میراث تاریخی غیرمنقول، میراث طبیعی و میراث ناملموس یا معنوی بستری برای توسعه گردشگری است و البته همانطور که تجربه نشان داده است، توسعه گردشگری پایه به خودی خود عامل مورد توجه، سازماندهی و حفاظت از میراث تاریخی و طبیعی است. حفظ دارایی های معنوی و نامشهود.
این اداره عمومی به طور مستمر از ثبت میراث گزارش می دهد و شماره های ثبت خود را اعلام می کند، اما عدم دسترسی به بانک اطلاعات میراث فارسی در اختیار رسانه ها باعث شده تا اثربخشی اخبار منتشر شده به تعدادی از شماره های ثبت میراث ملی و حداکثر کاهش یابد. نام یکی از آنها
با این حال تولید محتوایی برای معرفی میراث ناشناخته و جذاب فارس در رسانه های استان کاهش یافته است، جاذبه هایی که می تواند یک شهر یا روستا را به مقصد گردشگری تبدیل کند.
سومین جشنواره بین المللی میراث فرهنگی چند رسانه ای که قرار است آبان ماه آینده در شیراز برگزار شود نیز همین هدف را خواهد داشت.
محمد ثابت اوقلعیدی جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی را مهم ترین و تاثیرگذارترین رویداد فرهنگی کشور برشمرد و اظهار داشت: بدون شک اجرای این رویداد در شهر شیراز نقطه عطفی برای توسعه گردشگری و معرفی گردشگری است. آثار تاریخی توانایی های شوالیه
اما علیرغم حضور رسانه ای مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، این درب همچنان توسط مسئولان ثبت میراث بسته است و با وجود تلاش های فراوان، حاضر به گفت وگو به نفع میراث و گردشگری فارس نشده اند.
این ارتباط یک منطقه بالقوه برای ارتقای صنعت گردشگری از طریق بازدید گردشگران از این میراث یا معرفی رویدادهای جذاب در اطراف آنها است. تحقق این ظرفیت مستلزم شناسایی صحیح میراثی است که ارزش و جذابیت تاریخی و فرهنگی آن موجب ثبت آن در سطح ملی شده است.
چه باید کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و دیگر مسئولان این اداره دولتی بارها بر معرفی میراث و جاذبه های گردشگری استان تاکید و از اهمیت برگزاری رویدادهای مختلف برای هر چه بیشتر و بهتر شدن این جاذبه ها صحبت کردند. شناخته شده است.