
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
مدل کیفی بازاریابی گردشگری سلامت و تأثیر آن در جذب گردشگر در دهکده های سلامت مبتنی بر نظریهٔ برخاسته از داده
آرامش، حامد، تباوار، علی اصغر، یعقوبی، نورمحمد و درخشان، عبدالناصر (1399). تأثیر بازاریابی سبز بر گردشگری سلامت در استان سیستان و بلوچستان. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 19(74)، ۱۵۵-۱۳۷. \xa0https://doi.org.10.52547/jbmp.19.41.137
استراوس، آنسلم و کربین، جولیت (۱۳۹۱). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریهٔ زمینه ای، ترجمهٔ ابراهیم افشار. تهران: نشر نی.
بازرگان، عباس (۱۳۹۸). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: انتشارات دیدار.
خوش طینت، بهناز و صباحی، علیرضا (۱۳۹۷). رابطهٔ بازاریابی استراتژیک و توسعهٔ پایدار گردشگری سلامت در ایران، پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مدیریت و حسابداری، تهران.
شافعی، رضا (۱۳۹۱). مطالعه تأثیرپذیری استراتژی های حضور در بازار از نگرش های مدیریتی و رابطهٔ آن ها با انتخاب الگوی سنجه های بازاریابی در شرکت های تولیدی صنعتی. فصلنامهٔ علمی\xa0-\xa0پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، ۲(۷)، ۱۰۴-۸۱. https://sid.ir/paper/477038/fa
علیپوری، احسان و علیپور، عباس و بهره مند، سلیمان (۱۳۹۶). برنامه ریزی راهبردی گردشگری سلامت در راستای پایداری نظام سکونتگاهی مناطق کویر و بیابانی مطالعهٔ موردی (استان اصفهان)، چهارمین همایش بین المللی مهندسی عمران، معماری و شهرسازی با رویکرد توسعهٔ پایدار، شیراز.
فراستخواه، مقصود (۱۳۹۶). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریهٔ برپایه (گراندد تئوری GTM). تهران: انتشارات آگاه.
قاسمی، مسلم، موحد، علی و کدخدایی، سمانه (۱۳۹۸). تحلیلی بر مدل های نظری و ارائهٔ الگوی مفهومی برای توسعهٔ ظرفیتی گردشگری پزشکی در ایران، چهاردهمین کنگرهٔ انجمن جغرافیایی ایران، تهران، انجمن جغرافیایی ایران.
کاظمی، رضامحمد و معظمی گودرزی، رها (۱۳۹۵). برنامهٔ بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری پزشکی، دومین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت، تهران.
گال، مردیت، بورگ، والتر و گال، جویس (۱۳۸۲). روش های تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی، ترجمهٔ احمدرضا نصر و همکاران. تهران: سمت با همکاری دانشگاه شهید بهشتی.
مطوری پور، رزا، عمادزاده، مصطفی و محمودی قهساره، سمیه (۱۳۹۸). بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران خارجی (مطالعهٔ موردی: اصفهان)، دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و بانک داری، گرجستان\xa0-\xa0شهر تفلیس، آکادمی بین المللی علوم گرجستان.
منصوریان، یزدان (۱۳۸۶). گراندد تئوری چیست و چه کاربردی دارد؟ همایش علم اطلاعات و جامعهٔ اطلاعاتی، اصفهان، دانشگاه اصفهان.
موسویان، منصوره السادات و موسوی، سیدعباس (۱۳۹۷). بررسی و ارائهٔ راهکارهای مناسب به منظور تقویت گردشگری در توسعهٔ شهرها و روستاهای کشور، اولین همایش بررسی چالش ها و ارائهٔ راهکارهای نوین مدیریت شهری، تهران، سازمان بسیج شهرداری تهران.
هرندی، عطاءاللّه و میرزائیان خمسه، پیوند (۱۳۹۶). تبیین مدل جذب گردشگر سلامت: با استفاده از استراتژی تئوری داده بنیاد کلاسیک. نشریهٔ گردشگری شهری، ۴(۱)، ۹۸-۸۷. https://doi.org.10.22059/JUT.2017.61997
یادگار، نسیم (۱۳۸۹). فرایند شکل گیری ابتکارات کارآفرینانهٔ اجتماعی: الگویی برگرفته از نظریه ی برخاسته از داده ها. پایان نامهٔ کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران.
Alipuri, E., Alipour, A., & Behrmand, S. (2016). Strategic planning of health tourism in line with the sustainability of the residential system of desert and desert areas, a case study (Isfahan province), 4th international conference on civil engineering, architecture and urban development with sustainable development approach, Shiraz. [In Persian]
Da Costa Guerra, R. J., Gonçalves, E. C., & Figueiredo, V. (2021). Managing Partnerships Between Tourism and Hospitality Stakeholders: The Case of Health and Wellness Products in Portugal. In Handbook of Research \xa0on the Role of Tourism in Achieving Sustainable Development Goals (pp. 313-324). IGI Global.
Farastkhah, M. (2016). Qualitative research method in social sciences with emphasis on grounded theory. Tehran: Aghat Publications, 4th edition. [In Persian]
Gaines, J., & Lee, C. V. (2019). Medical tourism. In Travel medicine (pp. 371-375). Elsevier.
Gall, M., Borg, W., & Gal, J. (2004). Quantitative and qualitative research methods in educational sciences and psychology, translated by Ahmadreza Nasr and colleagues. Tehran, in collaboration with Shahid Beheshti University. [In Persian]
Ghasemi, M., Movahed, A., & Kodkhodaei, S. (2018). An analysis of theoretical models and presentation of a conceptual model for capacity development of medical tourism in Iran, 14th Congress of the Geographical Society of Iran, Tehran, Geographical Society of Iran. [In Persian]
Herrick, D. M. (2007). Medical tourism: Global competition in health care.
Kazemi, R. M., & Moazzami Gudarzi, R. (2015). Electronic marketing program in the medical tourism industry, the second international conference on industrial engineering and management, Tehran. [In Persian]
KhoshTaynet, B., & Sabahi, A. (2017). The relationship between strategic marketing and the sustainable development of health tourism in Iran, the fifth national conference on applied research in management and accounting, Tehran. [In Persian]
Mansourian, Y. (2008). What is ground theory and what is its application? Information Science and Information Society Conference, Isfahan; University of Esfahan. [In Persian]
Mohammad Alipour Kanari, A., & Amirdehi, S. (2017). Factors affecting the development of health-medical tourism in the hospitals of Mazandaran province and its prioritization, the third national conference on organizational transformation and innovation with the approach of the Iranian Islamic model of progress, Mashhad. [In Persian]
Motouripour, R., Emadzadeh, M., & Mahmoudi Ghasare, S. (2018). Investigating factors affecting the loyalty of foreign tourists (case study: Isfahan), the second international conference on modern researches in management, economics, accounting and banking, Georgia-Tbilisi, International Academy of Sciences of Georgia. [In Persian]
Mousaviyan, M., & Mousavi, S. A. (2017). Examining and presenting appropriate solutions to strengthen tourism in the development of cities and rural areas of the country, the first conference on examining challenges and presenting new urban management solutions, Tehran, Basij Organization of Tehran Municipality. [In Persian]
Shafei, R. (2019). Studying the influence of market presence strategies on managerial attitudes and their relationship with the selection of marketing metrics in industrial manufacturing companies. Scientific-Research Quarterly of Modern Marketing Research, 2(7), 81-104. https://sid.ir/paper/477038/fa [In Persian]
Strauss, A., & Corbin, J. (2011). Basics of qualitative research: techniques and stages of producing the theory of origin, translated by Ebrahim Afshar. Tehran: Ney Publishing. [In Persian]
Yadgar, N. (2008). The formation process of social entrepreneurial initiatives: a model derived from data-driven theory. Master\'s thesis in entrepreneurship, University of Tehran. [In Persian]
منبع