فرانسه مسافرانش را دست به جیب کرد

با توجه به این‌که گردشگری ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می‌دهد، بازگشت گردشگران برای بهبود گسترده‌تر اقتصاد این کشور ضروری است.

با همین معیار، گردشگری داخلی فرانسه همچنان ضعف‌هایی را نشان می‌دهد و میزان سفر داخلی فرانسوی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کاهش داشته، اما در نیمه دوم سال گذشته میلادی آمارها به ثبات رسیده است.

در حالی‌که تعداد کلی گردشگران ورودی به فرانسه ثابت بوده، اما تغییرات زیادی در کشورهای مبدأ مسافران ایجاد شده است. به عنوان مثال، گردشگران ورودی از بلژیک در سال ۲۰۲۲، ۷.۳ میلیارد یورو هزینه کردند که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. هزینه‌کرد گردشگران آلمانی و بریتانیایی نیز افزایش یافته است. بازدیدکنندگان از ایالات متحده ۵.۵ میلیارد یورو هزینه کردند که ۳۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

صنعت گردشگری فرانسه تا حد زیادی از تأثیرات کووید بهبود یافته است و میزان هزینه‌کرد گردشگران خارجی در این کشور طی سال ۲۰۲۲ به سطحی فراتر از همه‌گیری کرونا رفته است.

انتهای پیام



منبع در این گزارش که از سوی مؤسسه «About France» منتشر شده، آمده است که بررسی داده‌های به‌دست آمده از تحقیق جستجوهای اینترنتی (گوگل ترندز) تمایل مشتریان بین‌المللی به مقصد فرانسه را تأیید می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است: مشتریان آسیایی هنوز کم هستند. ترافیک هوایی در کل سال همچنان ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش دارد که عمدتاً به دلیل ضعف پروازها از آسیا است، اما با بازگشایی مرزهای چین برای اتباع خود، سایر بازارهای دور مانند هند، کره جنوبی یا استرالیا نشانه‌هایی از رشد سفر چینی‌ها در ماه‌های آینده را نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از فوربز، گردشگران در فرانسه در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۵۸ میلیارد یورو خرج کردند، مبلغی که بیش از ۱.۲ میلیارد یورو از سطح هزینه‌کرد مسافران در سال ۲۰۲۱ بالاتر است، که البته این میان تورم هم در بالاتر رفتن نرخ‌ها نقش داشته است.

با این حال، هزینه‌کرد گردشگران آسیایی به شدت کاهش یافته است. میزان هزینه‌کرد گردشگران چینی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش چشمگیر ۷۲ درصدی همراه شده و هزینه‌کرد گردشگران ژاپنی نیز ۶۲ درصد نزول داشته و محدودیت‌های کووید همچنان بر بازدیدکنندگان آسیایی تأثیرگذار است.