عوامل موثر بر رضایت گردشگران خارجی از سفر به ایران

Meng، F.، Tibanon، Y.، و Uysal، M. (2008). اندازه گیری رضایت گردشگران با ویژگی ها و انگیزه ها: مورد یک استراحتگاه مبتنی بر طبیعت. مجله بازاریابی تعطیلات، 14(1)، 41-56. https://doi.org/10.1177/1356766707084218

محمدی، س. و خالدی، ف. (2019). تحلیل عوامل مؤثر بر سلامت و رضایت گردشگران خارجی (مطالعه موردی: گردشگران کردستان عراق). گردشگری شهری، 6(3)، 1-16. https://doi.org/10.22059/jut.2018.235406.336 (فارسی)

مروتی شریف آبادی، ع.، عزیزی، ف. و جمشیدی، ز. (2016). تحلیل عوامل موثر بر رضایت گردشگران بومی استان یزد با استفاده از مدل فازی. مطالعات مدیریت گردشگری، 11(33)، 85-104. https://doi.org/10.22054/tms.2016.4165 (به زبان فارسی)

حلبیان، ع.، پور ادیوند، ل.، عبدالله زاده، م. و عمرانی سردو، ز. (2008). رضایت گردشگران و امکانات گردشگری (مطالعه موردی شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان). اندیشه جغرافیایی، 2(4)، 86-103. https://geonot.znu.ac.ir/article_20680.html (فارسی)

ایمانی خوشخو، م. و جوادانه، ع. (2012). میزان رضایت گردشگران اروپایی از تجربه سفر به ایران گردشگری و توسعه، 1(1)، 17-30. https://www.sid.ir/paper/227685/fa (فارسی)

ایمانی خوشخو، محمدحسین و جاودان، علی (1389). میزان رضایت گردشگران اروپایی از سفر به ایران. فصلنامه گردشگری و توسعه، 1(1)، 17-30. https://www.sid.ir/paper/227685/fa

ایرانی هریس، صیاد، شریعت پناهی، مجید و رحمانی، بیژن (1397). شناسایی و اولویت بندی عوامل و دسته بندی های موثر بر تقاضای گردشگر خارجی (مطالعه موردی: شهر تبریز). جغرافیای زمین، 16(16)، 1-16. http://noo.rs/67GTo

طیب نیا، سیدادی (1398). ارزیابی رضایت گردشگران و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت آنها در شهرهای مرزی غرب ایران (مطالعه موردی: شهرستان مریوان، استان کردستان). فضای توریستی، 9(36)، 1-18. https://doi.org/10.22067/jgusd.2021.46878.0

فراهانی، بنفشه، بهاری، جعفر، بهاری، شهلا و باجلا، مرجان (1396). بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: گردشگران خارجی در سفر به تبریز). جغرافیا و برنامهرادر اندازه کوچک، 22(64)، 19-33. https://geoplanning.tabrizu.ac.ir/article_7861.html

آلگری، جی، و گارائو، جی (2010). رضایت و نارضایتی گردشگران. سالنامه تحقیقات گردشگری، 37(1)، 52-73. https://doi.org.10.1016/j.annals.2009.07.001

طیب نیا، س.ح (1399). ارزیابی رضایت گردشگران و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت آنها در شهرهای مرزی غرب ایران (مطالعه موردی: شهرستان مریوان، استان کردستان). جغرافیا مجله فضای گردشگری، 9(36)، 1-18. https://doi.org/10.22067/jgusd.2021.46878.0 (فارسی)

بحرین زاده، منیژه، سلیم فرد، خداکرم و زمانی، زینب (1392). تحلیل اهمیت – عملکرد ویژگی های اماکن تاریخی ایران از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: مسجد عالی قاپو و مسجد اصفهان). تحقیقات بازاریابی مدرن، 4(15)، 85-104. https://nmrj.ui.ac.ir/article_17759.html?lang=fa

حقیقت‌سب، منیژه، یزدانی، حمیدرضا و کریمی، انسه (1393). بررسی عوامل موثر بر رضایت گردشگران خارجی و نتایج آنها و سنجش میزان رضایت آنها از خدمات گردشگری در شهر اصفهان. مدیریت بازرگانی، 6(4)، 731-753. https://doi.org/10.22059/jibm.2014.52107

پیزام، ای.، نیومن، ی.، و رایشل، ا. (1978). ابعاد رضایت گردشگران از منطقه مقصد. سالنامه تحقیقات گردشگری، 5(3)، 314-322. https://doi.org/10.1016/0160-7383(78)90115-9

پور احمد، ع.، حسینی، ع.، اروجی، ح. و علیزاده، م. (2013). اولویت‌سنجی راهبردهای توسعه گردشگری فرهنگی در الموت قزوین. فصلنامه تحقیقات جغرافیای انسانی، 45(3)، 1-17. https://doi.org/10.22059/Jhgr.2013.35242 (فارسی)

نجیمی، نجم، مقتدری، قاسمعلی و حاتمی بهمن بیگلو، خداکرم (1391). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت گردشگری (مطالعه موردی: گردشگران خارجی در شیراز). رفتارراچیزهای جدید در جغرافیای انسانی، 5(20)، 101-110. https://doi.org/20.1001.1.66972251.1392.5.4.7.6

حقایانسب، م.، یزدانی، ح.ر.، و کریمی، ع. (2014). بررسی عوامل و نتایج تأثیرگذار بر رضایت گردشگران ورودی و ارزیابی میزان رضایت آنها از خدمات گردشگری در اصفهان. مجله مدیریت بازرگانی، 6(4)، 731-753. https://doi.org/10.22059/jibm.2014.52107 (فارسی)

قنبری، حکیما، موسوی، میرنگف، ابراهیم زاده، عیسی، کاظم زاده، شمسولی (1391). تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت های گردشگری (مطالعه موردی: شهر قم). مطالعات و تحقیقات شهری و منطقه ای، 5(18)، 69-88. https://urs.ui.ac.ir/article_20056.html

شرگیل، جی جی، و سان، دبلیو (2004). برداشت گردشگران از خدمات هتل در نیوزلند. مجله بین المللی مدیریت هتلداری و گردشگری، 5(4)، 1-29. https://doi.org/10.1300/J149v05n04_01

Ma، A.، Zhao، A.، Cheung، L.، Li، K. و لیو، S. (2018). تأثیر ویژگی‌های اجتماعی و جمعیت شناختی گردشگران بر انگیزه و رضایت سفر: مورد مناطق حفاظت‌شده در جنوب چین. پایداری، 10(10)، 3388. https://doi.org/10.3390/su10103388

نجیمی، ن.، مقتداری، ج.، و حاتمی، ک. (2013). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت گردشگری (مطالعه موردی: از دیدگاه گردشگران خارجی در شیراز). فصلنامه جغرافیای انسانی، 5(4)، 101-110. https://doi.org/20.1001.1.66972251.1392.5.4.7.6 (فارسی)

کروبی، م.، بحری، ج.، محمدی، س.، بذله، م. و بهاری، س. (2018). تحلیل تأثیر عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران (مطالعه موردی: بازدید گردشگران خارجی از موزه آذربایجان در تبریز). جغرافیا و روابط انسانی، 1(1)، 413-431. https://doi.org/20.1001.1.26453851.1397.1.1.25.6 (فارسی)

فراهانی، ب.، بهاری، ج.، بهاری، س.، و بذلا، م. (2018). بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به گردشگری (مطالعه موردی: سفر گردشگران خارجی به مقاصد شهر تبریز). مجله جغرافیا و برنامه ریزی، 22(64)، 19-33. https://geoplanning.tabrizu.ac.ir/article_7861.html (فارسی)

هانت، ک. اچ (1977). مفهوم سازی و اندازه گیری رضایت و نارضایتی مصرف کننده: مجموعه مقالات کنفرانسی که توسط موسسه علوم بازاریابی انجام شد. (بدون آدرس).

قنبری، ح.، موسوی، م.، کاظمی زاده، س.، ابراهیم زاده، ه.، و موسوی، م. (2013). تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران خارجی از جاذبه‌های گردشگری و خدمات تأسیساتی، مطالعه موردی: قم. مجله مطالعات و تحقیقات شهری و منطقه ای، 5(18)، 69-88. https://urs.ui.ac.ir/article_20056.html (فارسی)

لی، سی اف (2015). رضایت گردشگران از تجربه تفریح ​​در جنگل: رویکردی مبتنی بر بخش آناتولی، 26(4)، 535-548. https://doi.org/10.1080/13032917.2014.997768

Özdemir، B.، Aksu، A.، Ihtyar، R.، Çezel، B.، Çezel، R.، و Egegen، E. (2012). روابط بین مشخصات گردشگری، رضایت و وفاداری به مقصد: یک مطالعه شواهد تجربی در منطقه آنتالیا ترکیه. مجله بازاریابی و مدیریت هتلداری، 21(5)، 506-540. http://doi.org/10.1080/19368623.2012.626749

کروبی، مهدی، البحاری، جعفر، آل محمدی، سمیرا، بیجاله، مرجان و البحاری، شهلا (1396). تحلیل تأثیر عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران (مطالعه موردی: بازدید گردشگران خارجی از موزه آذربایجان در تبریز). جغرافیا و روابط انسانی، 1(1)، 413-431. https://doi.org/20.1001.1.26453851.1397.1.1.25.6

وستبروک، R. A. (1980). تأثیرات عاطفی شخصی بر رضایت مصرف کننده از محصولات مجله تحقیقات مصرف کننده، 7(1)، 49-54. https://doi.org/10.1086/208792

منبع

Tsiozzo، R.، و Facciotti، E. (2006). استفاده از جمعیت شناسی و فعالیت های اوقات فراغت برای پیش بینی رضایت از خدمات گردشگری در یونان مجله بازاریابی هتلداری و اوقات فراغت، 14(2)، 69-82. http://dx.doi.org/10.1300/j150v14n02_05

مروتی شریف آبادی، علی، عزیزی، فاطمه، جمشیدی، زینت (1394). تحلیل عوامل موثر بر رضایت گردشگران بومی استان یزد با استفاده از مدل دیمیتال فازی. مطالعات مدیریت گردشگری، 11(33)، 85-104. https://doi.org/10.22054/tms.2016.4165

آل محمدی، السعدی و الخالدی، فریدون (2018). تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت سلامت گردشگران خارجی (مطالعه موردی: گردشگران منطقه کردستان عراق). گردشگری شهری، 6(3)، 1-16. https://doi.org/10.22059/jut.2018.235406.336

حلبیان، امیرحسین، بورایدوند، لاله، عبدالله زاده، مهدی و عمرانی ساردو، زینب (1388). ارزیابی میزان رضایت گردشگران از امکانات و خدمات گردشگری (مطالعه موردی: بخش تاریخی و فرهنگی اصفهان). اندیشه جغرافیایی، 2(4)، 86-103. https://geonot.znu.ac.ir/article_20680.html

Ajiwah، E.، Adongo، R.، Dimach، A.، و Wunderade، A. (2016). ایجاد مشتری، نه فروش: رضایت گردشگران در هنگ کنگ. مدیریت گردشگری، 57، 68-79. http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2016.05.014

چن، ی، ژانگ، اچ، و کیو، ال. (2013). بررسی میزان رضایت گردشگران از مقاصد گردشگری. در LISS 2012: مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی لجستیک، انفورماتیک و علوم خدماتی (ص 593-604). اسپرینگر برلین هایدلبرگ. https://doi.org/10.1007/978-3-642-32054-5_83

بیج پور شهریور، ر. (2012). عوامل موثر بر رضایت گردشگری مجله تحقیقات سفر و جهانگردی، 12(1)، 61.

بحرین زاده، م.، زمانی، ز. و سلمی فرد، ک. (2014). تحلیل اهمیت و عملکرد ویژگی‌های اماکن تاریخی ایران از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: مسجد عالی قاپو و مسجد اصفهان). مجله جدید تحقیقات بازاریابی، 4(4)، 85-104. https://nmrj.ui.ac.ir/article_17759.html?lang=fa (فارسی)

پوراحمد، احمد، حسینی، علی، عروجی، حسن، علیزاده، محمد (1391). ارزیابی اولویت راهبردهای توسعه گردشگری فرهنگی در منطقه الموت قزوین. تحقیق کنیدراجغرافیای انسانی، 45(3)، 1-17. https://doi.org/10.22059/Jhgr.2013.35242

ایرانی ـ هرس، س.، ولی شریعت پناهی، م.، و رحمانی، ب. (2019). شناسایی و اولویت بندی عوامل و مقوله های مؤثر بر تقاضای گردشگران خارجی (مطالعه موردی: شهر تبریز). مجله جغرافیایی منطقه، 16(61)، 1-16. http://noo.rs/67GTo (به زبان فارسی)

باروس، سی، و ماچادو، ال. (2010). مدت اقامت در گردشگری. سالنامه تحقیقات گردشگری، 37(3)، 692-706. https://doi.org/10.1016/j.annals.2009.12.005