Meng، F.، Tibanon، Y.، و Uysal، M. (2008). اندازه گیری رضایت گردشگران با ویژگی ها و انگیزه ها: مورد یک استراحتگاه مبتنی بر طبیعت. مجله بازاریابی تعطیلات، 14(1)، 41-56. https://doi.org/10.1177/1356766707084218
محمدی، س. و خالدی، ف. (2019). تحلیل عوامل مؤثر بر سلامت و رضایت گردشگران خارجی (مطالعه موردی: گردشگران کردستان عراق). گردشگری شهری، 6(3)، 1-16. https://doi.org/10.22059/jut.2018.235406.336 (فارسی)
حلبیان، ع.، پور ادیوند، ل.، عبدالله زاده، م. و عمرانی سردو، ز. (2008). رضایت گردشگران و امکانات گردشگری (مطالعه موردی شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان). اندیشه جغرافیایی، 2(4)، 86-103. https://geonot.znu.ac.ir/article_20680.html (فارسی)
ایمانی خوشخو، م. و جوادانه، ع. (2012). میزان رضایت گردشگران اروپایی از تجربه سفر به ایران گردشگری و توسعه، 1(1)، 17-30. https://www.sid.ir/paper/227685/fa (فارسی)
ایمانی خوشخو، محمدحسین و جاودان، علی (1389). میزان رضایت گردشگران اروپایی از سفر به ایران. فصلنامه گردشگری و توسعه، 1(1)، 17-30. https://www.sid.ir/paper/227685/fa
ایرانی هریس، صیاد، شریعت پناهی، مجید و رحمانی، بیژن (1397). شناسایی و اولویت بندی عوامل و دسته بندی های موثر بر تقاضای گردشگر خارجی (مطالعه موردی: شهر تبریز). جغرافیای زمین، 16(16)، 1-16. http://noo.rs/67GTo
طیب نیا، سیدادی (1398). ارزیابی رضایت گردشگران و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت آنها در شهرهای مرزی غرب ایران (مطالعه موردی: شهرستان مریوان، استان کردستان). فضای توریستی، 9(36)، 1-18. https://doi.org/10.22067/jgusd.2021.46878.0
فراهانی، بنفشه، بهاری، جعفر، بهاری، شهلا و باجلا، مرجان (1396). بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: گردشگران خارجی در سفر به تبریز). جغرافیا و برنامهرادر اندازه کوچک، 22(64)، 19-33. https://geoplanning.tabrizu.ac.ir/article_7861.html
آلگری، جی، و گارائو، جی (2010). رضایت و نارضایتی گردشگران. سالنامه تحقیقات گردشگری، 37(1)، 52-73. https://doi.org.10.1016/j.annals.2009.07.001
طیب نیا، س.ح (1399). ارزیابی رضایت گردشگران و تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت آنها در شهرهای مرزی غرب ایران (مطالعه موردی: شهرستان مریوان، استان کردستان). جغرافیا مجله فضای گردشگری، 9(36)، 1-18. https://doi.org/10.22067/jgusd.2021.46878.0 (فارسی)
بحرین زاده، منیژه، سلیم فرد، خداکرم و زمانی، زینب (1392). تحلیل اهمیت – عملکرد ویژگی های اماکن تاریخی ایران از دیدگاه گردشگران خارجی (مطالعه موردی: مسجد عالی قاپو و مسجد اصفهان). تحقیقات بازاریابی مدرن، 4(15)، 85-104. https://nmrj.ui.ac.ir/article_17759.html?lang=fa
حقیقتسب، منیژه، یزدانی، حمیدرضا و کریمی، انسه (1393). بررسی عوامل موثر بر رضایت گردشگران خارجی و نتایج آنها و سنجش میزان رضایت آنها از خدمات گردشگری در شهر اصفهان. مدیریت بازرگانی، 6(4)، 731-753. https://doi.org/10.22059/jibm.2014.52107
پیزام، ای.، نیومن، ی.، و رایشل، ا. (1978). ابعاد رضایت گردشگران از منطقه مقصد. سالنامه تحقیقات گردشگری، 5(3)، 314-322. https://doi.org/10.1016/0160-7383(78)90115-9
پور احمد، ع.، حسینی، ع.، اروجی، ح. و علیزاده، م. (2013). اولویتسنجی راهبردهای توسعه گردشگری فرهنگی در الموت قزوین. فصلنامه تحقیقات جغرافیای انسانی، 45(3)، 1-17. https://doi.org/10.22059/Jhgr.2013.35242 (فارسی)
نجیمی، نجم، مقتدری، قاسمعلی و حاتمی بهمن بیگلو، خداکرم (1391). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت گردشگری (مطالعه موردی: گردشگران خارجی در شیراز). رفتارراچیزهای جدید در جغرافیای انسانی، 5(20)، 101-110. https://doi.org/20.1001.1.66972251.1392.5.4.7.6
حقایانسب، م.، یزدانی، ح.ر.، و کریمی، ع. (2014). بررسی عوامل و نتایج تأثیرگذار بر رضایت گردشگران ورودی و ارزیابی میزان رضایت آنها از خدمات گردشگری در اصفهان. مجله مدیریت بازرگانی، 6(4)، 731-753. https://doi.org/10.22059/jibm.2014.52107 (فارسی)
قنبری، حکیما، موسوی، میرنگف، ابراهیم زاده، عیسی، کاظم زاده، شمسولی (1391). تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران خارجی از کارکردها و زیرساخت های گردشگری (مطالعه موردی: شهر قم). مطالعات و تحقیقات شهری و منطقه ای، 5(18)، 69-88. https://urs.ui.ac.ir/article_20056.html
شرگیل، جی جی، و سان، دبلیو (2004). برداشت گردشگران از خدمات هتل در نیوزلند. مجله بین المللی مدیریت هتلداری و گردشگری، 5(4)، 1-29. https://doi.org/10.1300/J149v05n04_01
Ma، A.، Zhao، A.، Cheung، L.، Li، K. و لیو، S. (2018). تأثیر ویژگیهای اجتماعی و جمعیت شناختی گردشگران بر انگیزه و رضایت سفر: مورد مناطق حفاظتشده در جنوب چین. پایداری، 10(10)، 3388. https://doi.org/10.3390/su10103388
نجیمی، ن.، مقتداری، ج.، و حاتمی، ک. (2013). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت گردشگری (مطالعه موردی: از دیدگاه گردشگران خارجی در شیراز). فصلنامه جغرافیای انسانی، 5(4)، 101-110. https://doi.org/20.1001.1.66972251.1392.5.4.7.6 (فارسی)
کروبی، م.، بحری، ج.، محمدی، س.، بذله، م. و بهاری، س. (2018). تحلیل تأثیر عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران (مطالعه موردی: بازدید گردشگران خارجی از موزه آذربایجان در تبریز). جغرافیا و روابط انسانی، 1(1)، 413-431. https://doi.org/20.1001.1.26453851.1397.1.1.25.6 (فارسی)
فراهانی، ب.، بهاری، ج.، بهاری، س.، و بذلا، م. (2018). بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به گردشگری (مطالعه موردی: سفر گردشگران خارجی به مقاصد شهر تبریز). مجله جغرافیا و برنامه ریزی، 22(64)، 19-33. https://geoplanning.tabrizu.ac.ir/article_7861.html (فارسی)
هانت، ک. اچ (1977). مفهوم سازی و اندازه گیری رضایت و نارضایتی مصرف کننده: مجموعه مقالات کنفرانسی که توسط موسسه علوم بازاریابی انجام شد. (بدون آدرس).
قنبری، ح.، موسوی، م.، کاظمی زاده، س.، ابراهیم زاده، ه.، و موسوی، م. (2013). تحلیل عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران خارجی از جاذبههای گردشگری و خدمات تأسیساتی، مطالعه موردی: قم. مجله مطالعات و تحقیقات شهری و منطقه ای، 5(18)، 69-88. https://urs.ui.ac.ir/article_20056.html (فارسی)
لی، سی اف (2015). رضایت گردشگران از تجربه تفریح در جنگل: رویکردی مبتنی بر بخش آناتولی، 26(4)، 535-548. https://doi.org/10.1080/13032917.2014.997768
Özdemir، B.، Aksu، A.، Ihtyar، R.، Çezel، B.، Çezel، R.، و Egegen، E. (2012). روابط بین مشخصات گردشگری، رضایت و وفاداری به مقصد: یک مطالعه شواهد تجربی در منطقه آنتالیا ترکیه. مجله بازاریابی و مدیریت هتلداری، 21(5)، 506-540. http://doi.org/10.1080/19368623.2012.626749
کروبی، مهدی، البحاری، جعفر، آل محمدی، سمیرا، بیجاله، مرجان و البحاری، شهلا (1396). تحلیل تأثیر عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران (مطالعه موردی: بازدید گردشگران خارجی از موزه آذربایجان در تبریز). جغرافیا و روابط انسانی، 1(1)، 413-431. https://doi.org/20.1001.1.26453851.1397.1.1.25.6
وستبروک، R. A. (1980). تأثیرات عاطفی شخصی بر رضایت مصرف کننده از محصولات مجله تحقیقات مصرف کننده، 7(1)، 49-54. https://doi.org/10.1086/208792