طراحی مدل بازاریابی دیجیتال مبتنی بر نظریه داده های بنیادی در صنعت گردشگری پزشکی ایران
انتشار: شهریور 19، 1403
بروزرسانی: 21 تیر 1404

طراحی مدل بازاریابی دیجیتال مبتنی بر نظریه داده های بنیادی در صنعت گردشگری پزشکی ایران

کلمات کلیدی

روش شناسی: هدف این پژوهش در زمینه تحقیق توسعه ای است که به روش کیفی انجام می شود. جامعه آماری شامل مدیران شرکت های تسهیل کننده گردشگری پزشکی و مدیران بخش های بین المللی بیماران در بیمارستان های تهران شامل بیمارستان های فارابی، بیمارستان قلب شهید رجایی و خاتم الانبیاء(ص) می باشد که از بین آنها 15 نفر به صورت هدفمند و غیرتصادفی انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته است. تجزیه و تحلیل داده های کیفی با استفاده از روش تئوری پایگاه داده و با استفاده از نرم افزار MAXQDA انجام شد.

نویسندگان

یافته ها: بر اساس مدل نمونه اولیه به دست آمده، مولفه های مرتبط با بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی در شش دسته عوامل علی (بازاریابی اپلیکیشن، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات نمایشی، تسهیل ارتباطات و ارائه اطلاعات)، شرایط شناسایی شدند. پیشینه (شاخص های اجتماعی فناوری رسانه، محیط رسانه های اجتماعی، تعامل و درک)، پدیده مرکزی (بازاریابی دیجیتال انسان محور، تجزیه و تحلیل داده های مشتری و توسعه بازار)، استراتژی ها (استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت، ارزش عملکردی و مورد انتظار ارزش)، مداخله و شناسایی شرایط (نرم افزار و شاخص های سخت افزاری) و نتایج (وفاداری گردشگر، رضایت گردشگر، کیفیت خدمات، محتوای رسانه های اجتماعی).

خلاصه

1 گروه مدیریت بازرگانی، واحد راودین، دانشگاه آزاد اسلامی، راودین، ایران.

عنوان مقاله (انگلیسی)

طراحی مدل دیجیتال مارکتینگ بر اساس تئوری تثبیت شده در صنعت گردشگری پزشکی در ایران

3 گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

کلمات کلیدی (انگلیسی)

  • کلیدواژه: گردشگری پزشکی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • هویت برند
  • رقابت پذیری


منبع

1گروه مدیریت بازرگانی، واحد رودان، دانشگاه آزاد اسلامی، رودان، ایران.

2گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

هدف: این پژوهش با هدف طراحی مدل بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی انجام شد.

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده در این تحقیق می توان نتیجه گرفت که با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توان سهم بازار بیشتری در صنعت گردشگری پزشکی در ایران به دست آورد.

10.22034/jtd.2023.401222.2780

نویسندگان (انگلیسی)

  • سید محسن لطفی آشتیانی 1
  • لیلا اندرواز 2
  • ابراهیم البنیمی 3

خلاصه

هدف: این پژوهش با هدف طراحی مدل بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی انجام شد.

2 گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

3گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران

خلاصه (انگلیسی)

یافته ها: بر اساس مدل نمونه اولیه به دست آمده، مولفه های مرتبط با بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی در شش دسته عوامل علی (بازاریابی اپلیکیشن، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات نمایشی، تسهیل ارتباطات و ارائه اطلاعات)، شرایط شناسایی شدند. پیشینه (شاخص های فناوری رسانه های اجتماعی، محیط رسانه های اجتماعی، تعامل، قابل درک بودن)، پدیده مرکزی (بازاریابی دیجیتال انسان محور، تجزیه و تحلیل داده های مشتری و توسعه بازار)، استراتژی ها (استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت، ارزش عملکردی و ارزش مورد انتظار) مداخله با شناسایی شرایط (شاخص های نرم افزاری و سخت افزاری) و نتایج (وفاداری گردشگر، رضایت گردشگر، کیفیت خدمات، محتوای رسانه های اجتماعی) انجام شد.

نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده در این تحقیق، می توان نتیجه گرفت که با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، می توان سهم بازار بیشتری در صنعت گردشگری سلامت در ایران به دست آورد.

روش شناسی: هدف پژوهش حاضر در زمینه تحقیق توسعه ای است که به صورت کیفی انجام شده است. جامعه آماری شامل مدیران شرکت های تسهیل کننده گردشگری پزشکی و مدیران بخش های بین المللی بیماران در بیمارستان های تهران شامل بیمارستان های فارابی، غالب شهید رجایی و خاتم الانبیاء(ص) است که از بین آن ها 15 نفر به صورت هدفمند و نه تصادفی انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع آوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته است. تجزیه و تحلیل داده های کیفی با استفاده از روش تئوری پایگاه داده و با استفاده از نرم افزار MAXQDA انجام شد.