ضرغامی: جای شبکه غذا در رسانه ملی خالی است / تدوین تقویم رویدادهای خوراک‌محور 



به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، سید عزت‌الله ضرغامی روز یکشنبه -دهم مهرماه ١۴٠١- در ششمین روز هفته گردشگری در دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو در مرکز  همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اظهار داشت: یکی از حوزه های مهم ما گردشگری دانش ‌آموزشی است که برای آن برنامه داریم. 

وزیر میراث فرهنگی گفت: ریل‌گذاری یک ساله گذشته آرام آرام در حال نتیجه دادن است که به امید خدا در آینده نزدیک نتایج و دستاوردهای آن مشخص می‌شود.

وی گفت: در دوران مدیریت در صدا و سیما شبکه‌های موضوعی را پیگیری می‌کردم البته مخالفان جدی داشت بعد از پافشاری در دوره دوم مدیریت این شبکه‌ها را اجرایی کردم. 

ضرغامی خاطرنشان کرد: جای شبکه غذا و خوراک و آشپزی در رسانه ملی خالی است و این شبکه مورد توجه مخاطبان و نیاز مردم است، آماده‌ایم با صدا و سیما در این زمینه همکاری کنیم.  

وی تصریح کرد: خوراک و طعام آن قدر مهم است که در آیات قرآن مورد تاکید قرار گرفته است صدها آیات بهشت را با خوراک توصیف می کند باید وجوه خوراک تبیین شود.

ضرغامی گفت: سیاست ما این است که جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مجموعه برنامه‌ها به بخش خصوصی تفویض شود. همه می‌تواند رویدادهای مختلف برگزار کنند از همه دعوت می کنیم هر ایده و نوآوری را اجرایی کنند ما هم کمک می کنیم موانع برداشته شود. 

وزیر میراث فرهنگی گفت: تا برندسازی نشود و بسته بندی مناسب وجود نداشته باشد خوراک و سوغات نمی توان به خوبی مطرح کرد، در گرده حیران و جاده هراز و قم و بناب خوراکی هابی که منسوب به این مناطق است را اگر کسی نخورد سفرش کامل نیست. 

ضرغامی تاکید کرد: در میز های تخصصی برندسازی و بسته بندی برنامه ریزی و نمایشگاه های تخصصی در کشور برگزار شود. در طول سال باید تقویم رویداد خوراک در شهر و روستاها به صورت فصلی داشته باشیم تا به مردم جهان معرفی شود. 

وی تصریح کرد: غذا و خوراک میراث ناملموس کشور ما است ، ابنیه و اماکن تاریخی آثار و میراث ملموس ما ارزشمند و قابل احترام هستند اما حوزه میراث ناملموس و آیین های مردم ما باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

این گزارش در حال تکمیل است ….



منبع