شناسایی و تحلیل ساختاری و عملکردی صنایع خلاق در برندسازی شهری با رویکرد ترکیبی (برای توسعه صنعت گردشگری؛ مطالعه موردی تهران)
انتشار: دی 16، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

شناسایی و تحلیل ساختاری و عملکردی صنایع خلاق در برندسازی شهری با رویکرد ترکیبی (برای توسعه صنعت گردشگری؛ مطالعه موردی تهران)


اقبال مقدم، تانیا، محمد کاظمی، رضا و ذبیحی، حسین (1401). طراحی مدل برندسازی شهر بر اساس کارآفرینی دیجیتال در صنایع خلاق. اقتصاد و برنامه ریزی شهری، 4 (1)، 6-17. https://doi.org/10.22034/uep.2023.378189.1316
امیری سرداری، زهرا، یعقوبی، نورمحمد، تبور، علی اصغر (1401). تأثیر بازاریابی محتوا بر تقاضای فرش دستباف ایرانی با استفاده از تکنیک تحلیل داده ها. مطالعات رفتار مصرف کننده، 9(1)، 158-181. https://doi.org/10.34785/J018.2022.417
عسگری، هادی، بخشی، حمید، عظیمی الهاشمی، مذگان، و ایمانی خوشخو، محمدحسین (1401). هویت برند مقصد - یک رویکرد نظری مبتنی بر داده. مطالعات اجتماعی گردشگری، 10(20)، 101-130. https://doi.org/10.52547/journalitor.36116.10.20.101
تاش، مهیم و امیری سرداری، زهرا (1402). تبیین ساختاری-کارکردی تاثیر بازاریابی سبز بر توسعه گردشگری سلامت در استان کرمان. گردشگری و توسعه، 12(1)، 163-176. https://doi.org/10.22034/jtd.2022.338092.2601

سالنامه آماری استان تهران (1401). سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه.

سلیمانی، ساره، کاشینی، صبا و تاج زاده نمین، ابوالفضل اردشیر (1402). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر در گردشگری خلاق (نمونه موردی: هرمان، استان کردستان). گردشگری و توسعه، 12(4)، 122-139. https://doi.org/10.22034/jtd.2023.357543.2653

رسولی، نسرین، ترابی، محمدامین و رسولی، محی الدین (1396)، گام به گام با اسمارت – PLS نسخه 3. تهران: مووین طلای.

رضوانی، محمدرضا، فرجی صباکبر، حسنعلی، دربان آستانه، علی رضا و کریمی، سیدادی (1395). تحلیل نقش عوامل و شاخص های کیفیت محیطی موثر در برندسازی مقاصد گردشگری روستایی. 6- برنامه ریزی و توسعه گردشگری(23)، 105-136. https://doi.org/10.22080/jtpd.2018.1766
عدلی، زینب، احمد بیجی، الها و شریف راد، مهشاد (1400). بررسی تجربیات برندسازی شهری به عنوان ابزار توسعه اقتصادی مهندسی و مدیریت ساخت، 6(4)، 18-26. https://www.jecm.ir/article_156389.html?lang=fa

doi:10.14254/2071-789X.2015/8-1/5

محمد کاظمی، رضا، طالبی، کامبیز، داوری، علی، دهقان نجم آبادی، عامر (1400 ق.م). طراحی مدلی برای توانمندسازی SME های دانش بنیان با رویکرد Demtel. فصلنامه انجمن علوم اداری ایران، 16(61)، 1-16.

هاشم زاده، جهله، پورفرج، اکبر، آشتیانی، طاهره و کرمی، مرتضی (1402). ارزیابی شاخص های برند در برندسازی جاذبه های گردشگری ملموس مورد مطالعه: شهر تبریز. گردشگری و توسعه، 12(3)، 239-262. https://doi.org/10.22034/jtd.2023.363609.2667
وحیدزاده، فریبا و زنگی آبادی، علی (1400). بررسی نقش تصویر برند در ارزش ویژه برند گردشگری اصفهان از دیدگاه گردشگران داخلی. گردشگری و توسعه، 10(4)، 63-72. https://doi.org/10.22034/jtd.2021.263826.2220
عدلی، ز.، احمدبیجی، ه.، و شریف راد، م. (2022). بررسی تجربیات برندسازی شهری به عنوان ابزار توسعه اقتصادی مجله مهندسی و مدیریت ساخت، 6(4)، 18-26. https://www.jecm.ir/article_156389.html?lang=fa (فارسی)
امیری سردایی، ز.، یاکوبی، ن. م.، و تباور، ع. (1391). تاثیر بازاریابی محتوا بر تقاضا برای فرش دستباف ایرانی با استفاده از فناوری داده محور. مجله مطالعات رفتار مصرف کننده، 9(1)، 158-181. https://doi.org/10.34785/J018.2022.417 (فارسی)
Amore, A. and Roy, H. (2020)، "ترکیب مناظر غذایی و مقصدهای گردشگری شهری: گردشگری بین المللی و بازاریابی شهری در شهرهای هند"، مجله بین المللی شهرهای گردشگری، 6 (3)، 639-655. https://doi.org/10.1108/IJTC-09-2019-0162

اصغری، ح.، بخشی، ح.، عظیم هاشمی، م.، و ایمانی خوشخو، م. ح. (1392). توسعه مدل هویت برند مقصد با استفاده از نظریه زمینه ای. مجله مطالعات اجتماعی در گردشگری، 10(20)، 101-130. https://sid.ir/paper/1005367/fa (فارسی)

Černevičiūtė J, Strazdas R. (2023). صنایع خلاق به عنوان بخشی از استراتژی توسعه شهری پایدار: مورد ویلنیوس. پایداری، 15(14)، 10778. https://doi.org/10.3390/su151410778
کریپا، جی.، سیلوا، ام. جی.، ریبیرو، ان. دی.، و راشل، آر. (2023). برندسازی شهری و اقتصاد دایره ای: تحلیل کتاب سنجی محیط زیست، توسعه و پایداری، 25(3)، 2173-2200. https://doi.org/10.1007/s10668-022-02173-1

دی جونگ، ام.، و لو، اچ. (2022). برندسازی شهر، هویت منطقه ای و فضای عمومی: آنچه نمادهای تاریخی و فرهنگی در معماری شهری آشکار می کنند GBBG، 2، 203-231.

Dudek-Mańkowska، S.، & Grochowski، M. (2019). از صنایع خلاق تا برندسازی مکان های خلاق: برخی از افکار در مورد برندسازی شهر در لهستان. برندسازی مکان و دیپلماسی عمومی، 15، 274-287. https://doi.org/10.1057/s41254-019-00141-7

اقبال مقدم، ط.، محمد کاظمی، ر.، و ذبیحی، ح. (2023). طراحی یک مدل برند شهری بر اساس کارآفرینی دیجیتال در صنایع خلاق. اقتصاد و برنامه ریزی شهری، 4(1)، 6-17. https://doi.org/10.22034/uep.2023.378189.1316. (به فارسی)

قربانزاده، د.، پراساد، ک.د.و.، پرودانووا، ن.ا.، مودا، آی.، سوریونو، ج.، و یولداشوا، ن. (2024). بررسی مفهوم عشق به برند در برندسازی شهر: سوابق و پیامدها برندسازی مکان و دیپلماسی عمومی، 20(2)، 142-156. https://doi.org/10.1057/s41254-023-00312-7
هاشم زاده، ز، پورفرج، ع.، آشتیانی، ط و کرمی، م. (2023). ارزیابی شاخص های برند در برندسازی جاذبه های گردشگری ملموس: مطالعه موردی: شهر تبریز. مجله گردشگری و توسعه، 12(3)، 239-262. https://doi.org/10.22034/jtd.2023.363609.2667 (فارسی)
Jelenčić DA (2021). شاخص های ارزیابی تأثیر صنایع فرهنگی و خلاق بر میراث فرهنگی و گردشگری. پایداری، 13(14)، 7732. https://doi.org/10.3390/su13147732
خلستوا، او.، و کالیوزنووا، ی. (2023). تاثیر صنایع خلاق و دیجیتالی شدن بر تاب آوری منطقه ای و کارآفرینی مولد. J Technol Transfer، 48، 1654-1695 https://doi.org/10.1007/s10961-023-10020-2
Leroux، A.، Chioma، J.، و Manfredi، F. (2022). سرمقاله: توسعه کارآفرینی و تحول دیجیتال در صنایع خلاق و فرهنگی: روندها، فرصت ها و چالش ها مجله بین المللی رفتار و تحقیقات کارآفرینی، 28(8)، 1929-1939. https://doi.org/10.1108/IJEBR-11-2022-008

Lounsbury، M.، Gehman، J.، و Anne Glenn، M. (2019). فراتر از کارآفرین: حاکمیت و نظریه کارآفرینی فرهنگی. مجله مطالعات مدیریت، 56(6)، 1214-1236. https://doi.org/10.1111/joms.12429

محمد کاظمی، ر.، طالبی، ک.، داوری، ع.، دهقان، ع. (2021). طراحی مدلی برای توانمندسازی SME های دانش محور با استفاده از رویکرد DEMATEL. مجله علوم اداری ایران، 16(61)، 1-16. (به فارسی)

Papanikolaou، Z.، Kevala، F.، Karelakis، C.، Theodossiou، G.، و Goulas، A. (2022). شهرهای در حال رقابت: آیا ارتباطی بین کارآفرینی و توسعه وجود دارد؟ جهان، 3(4)، 913-927. https://doi.org/10.3390/world3040051

پارک، اس.اچ.، و چانگ، ی. (2020). کارآفرینی فرهنگی در انتشار شیوه های حاکمیت شرکتی: چارچوب بندی «مدیران مستقل» توسط شرکت های چینی فهرست شده در ایالات متحده. علم سازمان، 31(6)، 1359-1384. https://doi.org/10.1287/orsc.2019.1355

پور زکریا، م. و فدایی نژاد بهرامدری، س. (2023). مروری بر نقش صنایع فرهنگی و خلاق در توسعه بستر سیاستگذاری فرهنگی شهری در شهر رشت. مجله مدیریت و توسعه مکان، 16(2)، 145-162. https://doi.org/10.1108/JPMD-09-2021-0087

رسولی، ن.، ترابی، م. رسولی، م. (2018). گام به گام با نسخه هوشمند pls 3. انتشارات نویسندگان طلایی، چاپ اول. (به فارسی)

ریحان، ر. م. (1393). برندسازی شهری به عنوان ابزار پایداری موثر در توسعه شهری. مجله عبری، 10(2)، 222-230.

رادوانی، م.ر.، فرجی صباکبر، ح.، دربان آستانه، ع.، و کریمی، س. (1397). تحلیل عوامل کیفیت محیطی موثر در تعیین برندسازی مقاصد گردشگری روستایی (مطالعه موردی: منطقه قومی فرهنگی افرامانات در استان های کردستان و کرمانشاه). مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 6(23)، 105-136. https://doi.org/10.22080/jtpd.2018.1766 (فارسی)
صابری قمی، ف.، محمد کاظمی، ر. و ممتاز، A. (2024). شناسایی عوامل فناورانه مؤثر بر برندسازی شخصی در حوزه مشاوره و آموزش (مطالعه موردی: دانشجویان کارآفرینی دانشگاه تهران). انجمن 2024 برای مجموعه مقالات تئوری و عمل بازاریابی، https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/amtp-proceedings_2024/9

ساپوترا، آر. "توسعه صنایع خلاق به عنوان رهبران منطقه ای در تلاش های ملی گردشگری بر اساس نشانه های جغرافیایی." بهترین 8.2 (2020): 108-120.

سلیمانی، س.، کاسانی، س. و تاجزاده نامن، ع. ع. (1392). شناسایی و اولویت بندی شاخص های گردشگری خلاق: مطالعه موردی هورامان، منطقه کردستان، ایران. مجله گردشگری و توسعه، 12(4)، 122-139. https://doi.org/10.22034/jtd.2023.357543.2653 (فارسی)

Szakálné Kanó, I., Vas, Z. & Klasová, S. (2023). هم افزایی در حال ظهور در سیستم های نوآوری: صنایع خلاق در اروپای مرکزی J Noll Econ، 14، 450-471

تاش، م.، و امیری سرداری، ز. (2023). تبیین ساختاری و عملکردی تأثیر بازاریابی سبز بر توسعه گردشگری سلامت در استان کرمان. مجله گردشگری و توسعه، 12(1)، 163-176. https://doi.org/10.22034/jtd.2022.338092.2601 (فارسی)

وهابیان، م.، قنبری، ن.، نوری، س.ع. و کلهرنیا، ب. (2021). مولفه های برندسازی شهری را با تمرکز بر ابعاد گردشگری توضیح دهید. شوک و لرزش، 2021، 1-7. https://doi.org/10.1155/2021/9095302
وحید زادگان، ف. و زنگی آبادی، ع. (2021). بررسی نقش تصویر برند در ارزش برند گردشگری اصفهان از دیدگاه گردشگران داخلی. مجله گردشگری و توسعه، 10(4)، 63-72. https://doi.org/10.22034/jtd.2021.263826.2220 (فارسی)

وانلو، آ. (2017). برندسازی شهر: سیاست ارواح نمایندگی در شهرهای در حال جهانی شدن. تیلور و فرانسیس



منبع