آزادوار، مسعود (1393). بررسی تأثیر گردشگری فیلم بر تصویر و انگیزه درک گردشگران (مطالعه موردی: آذربایجان شرقی). پایان نامه کارشناسی ارشد گردشگری، دانشگاه سمنان.
امین بیدختی، علی اکبر و نذری، ماشاالله (1388). نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری انتشار دیدگاه مدیریت کسب و کار، 9(32)، 68-49.
الجعفری، محمد امین (1392). تأثیر فیلم ها بر تصویر یک مقصد گردشگری (مطالعه موردی: فیلم «خسته نباشید»). کارشناسی ارشد مدیریت و بازاریابی گردشگری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران. https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/059dfe3b663f749c472e0ea411034960
الحسینی، سید حسن (1393). نقش سینما در توسعه گردشگری با بررسی مفاهیم گردشگری فیلم در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه ای، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران. https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/5681b467d2fb11a7d47dc3d5737abcc7
رنگپریان، بهرام (1378). بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: نشر بازرگانی. https://www.gisoom.com/book/1162547
شاهحسینی، محمدعلی، نارنجی ثانی، فاطمه و فلاح کریمی، صفورا (1393). شناسایی و طبقه بندی موانع و چالش های اجرای طرح راهبردی منابع انسانی در شرکت برق منطقه ای خراسان با استفاده از روش انتشار کیو اداره دولتی، 7(1)، 89-109. https://www.sid.ir/paper/139799/
صالح دوست، مهسا و تاج زاده نمین، ابوالفضل (1393). اولویت دادن به فعالیت های بازاریابی گردشگری فیلم. مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 4(15)، 189-208. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1193.html
فرزاده، زهرا و پناهی، نگار (1400). تحلیل کیفی عوامل مؤثر بر رونق گردشگری سینمایی در ایران و موانع موجود بر سر راه آن. مجله رسانه های جهانی، 16(2)، 213-245. https://doi.org/10.22059/GMJ.2023.356460.1302
قاسمی، حمید، مظفری، سیدامیر احمد و امیرتاش، علی محمد (1395). توسعه ورزش از طریق تلویزیون در ایران. مجله تحقیق در علوم ورزشی، (17)، 131-148. https://www.sid.ir/paper/68166/fa
کرباسی، بارتو و محمودی، سمیا (1395). تحلیل محتوای فیلم خارج از آفریقا و ساحل به منظور اولویت دادن به ابعاد موثر گردشگری فیلم. دومین کنفرانس بین المللی گردشگری با موضوع جغرافیای محیطی پاک. https://civilica.com/doc/774852/
حنور، افشار، غفوری، فرزاد، فرزان، فرزام، شریفیان، اسماعیل (1386). عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران. ربع من المپیک، 15 (4)، 31-44. https://www.sid.ir/paper/37762/fa
احمد، ی.، و اونور، س. (2022). گردشگری فیلم و تاثیر آن بر تصویر مقصد گردشگری مجله بین المللی گردشگری و تحقیقات اجتماعی، (8)، 102-117. https://www.researchgate.net/publication/362806574_FILM_TOURISM_AND_ITS_IMPACT_ON_TOURISM_DESTINATION_IMAGE
امین بیدختی، ع. الف، و نظریه من، M. (2009). نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری مجله چشم انداز مدیریت، (32)، 49-68. (به فارسی)
آزادفر، م. (2015). بررسی تأثیر گردشگری فیلم بر تصویر درک شده و انگیزه های سفر گردشگران، مطالعه موردی: آذربایجان شرقی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان. (به فارسی)
پیتون، اس. (2004). گردشگری روستایی در استرالیا: آیا چشم انداز تغییر کرده است؟ تصاویر روستایی از طریق تبلیغات فیلم و گردشگری ردیابی می شوند. مجله بین المللی تحقیقات سفر: ویژه نامه گردشگری روستایی، 6(3)، 125-135. https://doi.org/10.1002/jtr.479
https://www.researchgate.net/publication/228056632_Rural_tourism_in_Australia-has_the_gaze_altered_Tracking_rural_images_through_film_and_tourism_promotion
پیتون، اس. (2005). گردشگری فیلم. Clevedon، UK: Canal View Publications. https://books.google.com/books/about/Film_ought_Tourism.html?id=3z1i3VcYyGQC
پیتون، اس. (2010). پیشرفت گردشگری سینمایی برنامه ریزی و توسعه گردشگری و هتلداری، 7(1)، 1-6. https://doi.org/10.1080/14790530903522572
برشتاین، دی. (1973). تصویر: راهنمای رویدادهای جعلی در آمریکا. نیویورک: هارپر.
Cabuyao، B.N.S.، Cordero، M.C.P.، J. Codosi، A.S. و Mr. Volebro Alberto G. Madrilejos. (2023). گردشگری ناشی از فیلم: تأثیر تماشای فیلمهای ژاپنی خانگی بر قصد سفر در ژاپن. مجله بین المللی پایان نامه ها و پروژه های پایان نامه (IJTPD) 11(2)، 21-32. https://doi.org/10.5281/zenodo.8022926
https://www.researchpublish.com/upload/book/FILM%20%E2%80%93%20INDUCED%20TOURISM-10062023-2.pdf
کانل، جی. (2005a). کودکان خردسال، گردشگری و توبرموری: مسائل بازاریابی مقصد و گردشگری ناشی از تلویزیون مدیریت گردشگری، 26(3)، 763-776. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2004.04.010
https://www.researchgate.net/publication/222740498_Toddlers_Tourism_and_Tobermory_Destination_Marketing_Issues_and_Television-ought_Tourism
کانل، جی. (2005b). داستان در Balmore چیست؟ تأثیر یک برنامه تلویزیونی کودکان بر شرکت های کوچک گردشگری در جزیره مول، اسکاتلند. مجله گردشگری پایدار، 13(2)، 228-255. https://doi.org/10.1080/01434630508668555
https://www.researchgate.net/publication/240535721_’What’s_the_Story_in_Balamory’_The_Impacts_of_a_Children’s_TV_Programme_on_Small_Tourism_Enterprises_on_the_Isle_Scoof_Mull
کروی، W. J. و Walker، R. D. (2001). گردشگری و سینما: مسائل استراتژیک توسعه منطقه ای. در ام میچل و من. کرک پاتریک (ویرایشگران) ابعاد جدید در مدیریت گردشگری و تفریح روستایی. مجموعه مقالات کنفرانس، CD-ROM. Auchincruiff: کالج کشاورزی اسکاتلند.
دوپونت، ن. (2021). جنبه های محلی و تاثیرات گردشگری فیلم ها سه مصاحبه با ذینفعان گردشگری محلی ارائه دهید. در رسانه ها. مجله فرانسوی مطالعات رسانه، (9.1.). https://doi.org/10.4000/inmedia.3027
فرازاده، ز، و پناهی، ن. (2020). تحلیل کیفی عوامل موثر بر رشد گردشگری فیلم در ایران. مجله رسانه جهانی، 16(32)، 213-245. https://doi.org/10.22059/GMJ.2023.356460.1302 (به زبان فارسی)
قاسمی، ح.، مظفری، ع. ا.، امیرتاش، ع. م. (1386). توسعه ورزش از طریق تلویزیون در ایران. مجله تحقیقات علوم ورزشی، (17)، 131-148. https://www.sid.ir/paper/68166/fa (فارسی)
گئورگیفسکی، ام.، و تربکوا، اس. ام. (2012). گردشگری ناشی از فیلم: یک پدیده جدید گردشگری مجله اقتصاد UTMS، 3(1)، 97-104. https://www.researchgate.net/publication/254448955_Movie_Induced_Tourism_A_New_Tourism_Phenomenon
گانچ، ک. (2017). سینما و گردشگری: جذب مسافران با تصاویر متحرک، سفر به مقاصد تجربه شده در صفحه، انواع رسانه ها و مسافران و شبکه های آنها و تأثیرات متقابل. که در کنفرانس های بین المللی RSEP در زمینه مسائل اجتماعی و مطالعات اقتصادی ISBN (ص 605-978). https://rsepconferences.com/my_documents/my_files/7AB_1_KONRAD_GUNESCH.pdf
هنرفر، ع.، غفوری، ف.، فرزان، ف. و شریفیان، ا. (2007). عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران. فصلنامه المپیک، 15(4)، 31-44. https://www.sid.ir/paper/37762/fa (فارسی)
Im، H.، Chun، K.S.، Peters، M.، و Wermeyer، K. (1999). گردشگری ناشی از فیلم: مورد «صدای موسیقی». مجموعه مقالات اولین کنفرانس آمریکایی: آموزش، سرمایه گذاری و پایداری، پاناما سیتی، می.
Ito، M.H.، و Nagar، K. (2019). پاسخهای مخاطب به قرار دادن مقصد مثبت و منفی در فیلمها: یک بررسی تجربی مجله بین المللی سیستم های هتلداری و گردشگری; کوروکشترا، 12(1)، 73-82. https://www.researchgate.net/publication/330168779_Audience_responses_towards_positive_and_negative_destination_placement_in_films_An_experimental_investigation
کرباسی، ص. (2017). تحلیل محتوای فیلم های خارج از آفریقا و ساحل به منظور بررسی اولویت ابعاد شناسایی شده در گردشگری سینمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه شیخ بهایی. https://civilica.com/doc/774852/ (فارسی)
Kim, S. S., Kim, S., and King, P. M. (2018). نوستالژی برای گردشگری فیلم و امکان توسعه مقصد. مجله بازاریابی سفر و گردشگری، 36(2)، 71-87. https://doi.org/10.1080/10548408.2018.1527272
https://ro.ecu.edu.au/ecuworkspost2013/5887/
کاتلر، بی، حیدر، دی.اچ.، و رن، آی. (1993). مکان های بازاریابی. جذب سرمایه گذاری، صنعت و گردشگری در شهرها، ایالت ها و ملل نیویورک: مطبوعات آزاد. https://books.google.com/books/about/Marketing_Places.html?id=luTtAAAAAMAAJ
Metcalfe، P.، Lenis، C.، Agrusa، J.، و Lima، J. (2018). گردشگری فیلم در نروژ: تأثیر شخصیت های داستانی بر گردشگری مجله تحقیقات تجارت و اقتصاد بین المللی–ربع دوم، 17. https://doi.org/10.19030/iber.v17i2.10144
https://clutejournals.com/index.php/IBER/article/view/10144
موسوی نهابی، م.، حسینی، ع. و مشیری لنگرودی، ن. (2022). تأثیر نوستالژی سینما بر گشت و گذار (مطالعه موردی: فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»). مطالعات مدیریت گردشگری، 16(56)، 173-209. https://doi.org/10.22054/tms.2021.61203.2547 (فارسی)
https://tms.atu.ac.ir/article_13203.html
نگارزاده، م.، آزادفر، م.، و اسدی زارش، م.ر. (1391). تبیین تأثیر گردشگری فیلم بر تصویر درک شده از مقصد و ایجاد انگیزه در گردشگران برای سفر به استان آذربایجان شرقی. مجله گردشگری شهری، 8(4)، 117-127. https://doi.org/10.22059/JUT.2022.327187.928 (فارسی)
https://jut.ut.ac.ir/article_85801.html
نعمتی، ف.، علیزاده، م.، اروجی، ح. و موسوی، س. (2020). تبیین و تعریف مدل تعامل بهینه گردشگری سینمایی و توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستای سولاگان، استان تهران). مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 9(33)، 109-128. https://doi.org/10.22080/JTPD.2020.18257.3233 (فارسی)
https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_2916.html?lang=fa
راج، پی موهان. (2018). مدل گردشگری با انگیزه فیلم – یک مطالعه پژوهشی کیفی. مجله آسیایی تحقیقات بازاریابی، 7(2)، 28-39. https://doi.org/10.5958/2227-6621.2018.00005.1
https://www.indianjournals.com/ijor.aspx?target=ijor:ajrm&volume=7&issue=2&article=003
صالح دوست، م.، علیزاده، م.، و مختاری هاشی، ح. (2015). فیلم به عنوان ابزاری برای توسعه منطقه ای، هشتمین همایش جامعه ژئوپلیتیک ایران، همدلی با مردم ایران، وحدت و قدرت ملی، دانشگاه کردستان. https://civilica.com/doc/433298/ (فارسی)
https://www.researchgate.net/publication/330499196_Film_Tourism_Will_Remain_Popular_For_Many_Years
شاهحسینی، م.ع.، نارنجی ثانی، ف. و فلاحکریمی، س. (1394). شناسایی و طبقه بندی موانع و چالش های اجرای برنامه راهبردی منابع انسانی در شرکت برق منطقه ای خراسان با استفاده از روش کیو. مجله مدیریت دولتی (دانشگاه تهران) 7(1)، 89-109. https://www.sid.ir/paper/139799/ (فارسی)
اسمیت، ام.، مکلئود، ن.، و رابرتسون، ام. (2012). مفاهیم اساسی در مطالعات گردشگریترجمه جعفر بابیری، انتشارات معتبر. https://books.google.com/books/about/Key_Concepts_in_Tourist_Studies.html?id=tawVI5C38VIC
Teng، H. Y.، و Chen، C. Y. (2020). تقویت رابطه بین طرفداران مقصد و افراد مشهور در گردشگری ناشی از فیلم: تأثیر اصالت دیدگاه های مدیریت گردشگری، 33، 100605. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2019.100605
https://www.researchgate.net/publication/338314467_Enhancing_celebrity_fan-destination_relationship_in_film-ought_tourism_The_effect_of_authenticity
Tkalik، M. Z.، و Ivan Richer، F. (2017). تأثیر صنعت فیلم بر گردشگری: بازی تاج و تخت و دوبرونیک. مجله بین المللی تحقیقات گردشگری، 19(6)، 705-714. https://doi.org/10.1002/jtr.2142
https://www.researchgate.net/publication/318601680_The_effect_of_film_industry_on_tourism_Game_of_Thrones_and_Dubrovnik_Effect_of_film_industry_on_tourism
ویزدورف، ای.، و ریندرز، اس. (2017). نقش تخیل در تجربه گردشگری سینمایی، پرونده Game of Thrones، پست ها. مجله مطالعات مخاطب و پذیرش، 14(1)، 170-191. https://www.participations.org/14-01-10-waysdorf.pdf