شاهمرادی، ل.، الماسی، س.، و مهربانافر، م. (2017). کاربردهای محیط های مجازی در حوزه سلامت. مجله انفورماتیک پزشکی نوآور، 2(1)، 35-45. https://civilica.com/doc/701552 (به زبان فارسی)
موهاپاترا، اس. (2013). روند آینده: تجارت اجتماعی در استراتژی تجارت الکترونیک (صص 221-242). اسپرینگر، بوستون، MA. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-1588-2_13
چوی چن، جی، و همکاران. (2015). روندها و چالش های محیط های مجازی برای برنامه های آموزشی نظامی مجله شبیه سازی و مدل سازی نظامی، 42(2)، 201-218. https://doi.org/10.1080/1749843052015.105623
خدیفر، ع.، عبدالوند، ن. و نظری، س.ل. (1395). مدلی برای تحلیل موانع پیاده سازی هوش تجاری (BI) در صنعت گردشگری ایران با رویکرد ترکیبی.
Rizzuto، E.، و همکاران. (2011). مدیریت استرس با استفاده از واقعیت مجازی در پرسنل نظامی: چالش ها و راه حل ها مجله تحقیقات استرس، 23(4)، 145-160. https://doi.org/10.1016/j.jstr.2011.05.002
Merleman, A., Rochester, L., Maidan, I., Del Din, S., Alcock, L., Neuhof, F., … & Abbruzzese, J. (2016). افزودن یک جزء واقعیت مجازی غیرقابل نفوذ به تمرین تردمیل برای کاهش خطر سقوط در افراد مسن (V-TIME): یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده. چاقوی جراحی، 388(10050)، 1170-1182. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(16)31325-3
زارعی، م. (2017). استفاده از فناوری های مجازی در طراحی معماری: واقعیت مجازی در مجموعه مقالات هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و ساخت و ساز شهری، تهران. (به فارسی)
خدیور، ع. و گلستانی، م. (2023). توسعه پایدار گردشگری خلاق با استفاده از رویکرد پویایی سیستم مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 11(43)، 75-94.
مجبر، ت. س.، سکسی، ت.، و هاشمی، م.س. (1383). کاربردهای واقعیت مجازی در شبیه سازی فرآیندهای تولید مجله فناوری پردازش مواد، 155، 1838-1834. https://doi.org/10.1016/j.jmatprotec.2004.04.040
خدیور، ع.، گلستانی، م.، و گلشنی، ف. (2023). پیشبینی قصد خرید اخلاقی برای محصولات پایدار در یک مدل کسبوکار دایرهای از طریق رفتار مشتری/گردشگر با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی (ANN). مطالعات مدیریت گردشگری، 18(62)، 203-240.
لیانگ، تی بی، هو، ی.تی، لی، ی.و. و تراپان، ای. (2011). چه چیزی تجارت اجتماعی را هدایت می کند: نقش حمایت اجتماعی و کیفیت روابط؟ مجله بین المللی تجارت الکترونیک، 16(2)، 69-90. https://doi.org/10.2753/JEC1086-4415160203
Bowman، D. A.، و McMahan، R. P. (2007). واقعیت مجازی: چقدر غوطه وری کافی است؟ کامپیوتر، 40(7)، 36-43. https://doi.org/10.1109/MC.2007.257
تولایی، ر.، صباغی، ز.، و نژوی، ن. (2017). شناسایی و تحلیل فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی در فضای مجازی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. مجله پژوهش های فرهنگی ایران، 10(3)، 153-175. https://doi.org/10.22631/jicr.2017.1065.1871 (فارسی)
کوزلاک، آر.، و همکاران. (2014). فناوری شبیه سازی واقعیت مجازی در ارتش و صنعت: بررسی جامع مجله فناوری نظامی، 37(3)، 78-95. https://doi.org/10.1177/0047239520140003006
شاهمرادی، لیلا، الماسی، سهراب و مهربانفر، مهتاب (1395). کاربردهای محیط مجازی در حوزه سلامت مجله اطلاع دهیدارائه طب مدرن، 2(1)، 35-45. https://civilica.com/doc/701552
زارعی، مریم (1395). کاربرد فناوری های مجازی در طراحی معماری: واقعیت مجازی. هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و شهری، تهران.