شادی، م. ع.، مهدوی حاجیلویی، م.، عزتی، ا. (2015). تدوین و ارزیابی شاخص های روستاهای هدف گردشگری در ایران. مطالعه موردی: نمونه ای از روستاهای استان سمنان. فصلنامه علمی و پژوهشی موقعیت های جدید در جغرافیای انسانی، 9(1)، 71-97. (به فارسی)
Peridot، A. M. و Chrisman-James، J. (2006). به سوی نظریه ای از شرکت اجتماعی. بررسی آکادمی مدیریت، 31(2)، 309-328. https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2010.00389.x
کالینز، جی.، موریسون، ام.، باسو، بی. ک.، و کریوکاپیک اسکوکو، پی (2017). فرهنگ بومی و کارآفرینی مشاغل کوچک در استرالیا. تحقیقات کسب و کار کوچک، 24 (1)، 36-48. https://doi.org/10.1080/13215906.2017.1289855
پارادیس، ی. (2005). ضد نژادپرستی و بومیان استرالیا. تحلیل مسائل اجتماعی و سیاست عمومی، 5(1)، 1-28. https://doi.org/10.1111/j.1753-6405.2010.00560.x
آکانبی، بی. (2021). تأثیر فعالیتهای کارآفرینی بومی و پایداری معیشت در جنوب غربی نیجریه. مجله خدمات و مدیریت، 16(3)، 3-17. https://doi.org/10.36108/ljerhrm/3202.04.0140
مولینا رامیرز، ای.، و باربا-سانچز، وی. (2021). تعبیه به عنوان یک عنصر متمایز در کارآفرینی بومی: بینش از مکزیک پایداری، 13(4)، 2117. https://doi.org/10.3390/su13042117
تامتیک، ام. (2020). اطلاع رسانی سیاست نوآوری کانادا از طریق یک لنز استعمار زدایی در مورد کارآفرینی و نوآوری بومی. مجله آموزش عالی کانادا، 9(1)، 63-78. https://doi.org/10.47678/cjhe.vi0.188773
دوان، هنگ کنگ (2022). تحلیل کتاب سنجی کارآفرینی بومی مجله انجمن محیط زیست، 11(1)، 1-20.
افتخاری، ع.، مهدوی، د. و سگاسی، ح. (2016). مبانی نظری توسعه گردشگری پایدار. انتشارات اجلاس. تهران. (به فارسی)
شادی، محمدعلی، مهدوی حاجیلویی، مسعود و عزتی، عزت الله (1394). جمع آوری و ارزیابی شاخص های روستاهای هدف گردشگری ایران (مطالعه موردی: روستاهای نمونه استان سمنان). فصلنامه علمی و پژوهشی رفتارراچیزهای جدید در جغرافیای انسانی، 9(1)، 71-97.
دانا، L. P. (2007). ترویج SME ها در آفریقا: برخی از بینش ها از تجربه در غنا و توگو مجله تجارت آفریقا8 (2)، 151-174. https://doi.org/10.1300/J156v08n02_09
افتخاری، عبدالرضا، مهدوی، داود و السجسی، حمدالله (1395). مبانی نظری توسعه گردشگری پایدار. تهران: انتشارات اجلاس سران.
کشیون، جی سی (2012). کارآفرینی بومی در پالئو: شواهدی از جزیره لاک پشت در مجموعه مقالات کنفرانس جهانی شورای تجارت کوچک بین المللی (جلد 2، شماره 1، ص 1). شورای بین المللی کسب و کارهای کوچک (ICSB).
جیمز، A.E.، هارت، C.M.، مک دونالد، A.، مارکو، جی.، و پرایس، S. (2018، ژوئیه). آیا کارآفرینی آرزوهای مردم بومی کانادا را برآورده می کند؟ در آکادمی رویه مدیریت (جلد 2018، ش 1، ص 15369). Briarcliff Manor، NY 10510: Academy of Management.
امیرالدین، م.ح.، سومرواتی، س.، سویب، س.ن.، ابراهیم، الف.، و جلیل، س.ا. (2020). شناسایی عوامل موثر بر جوانان بومی برای تبدیل شدن به کارآفرینان موفق. مجله علوم اجتماعی گدینگ، 23(01)، 6-12. (به فارسی)
بابلی یزدی، محمد حسین و سقاقی، مهدی (1393). گردشگری (ماهیت و مفاهیم). تهران: انتشارات اجلاس سران.
میکا، جی پی، وارن، ال، فولی، دی، و پالمر، اف.آر. (2017). دیدگاههای مربوط به کارآفرینی، نوآوری و سرمایهگذاری محلی مجله مدیریت و سازمان، 23(6)، 767-773. https://doi.org/10.1017/jmo.2018.4
کراس، اف. (2017). مدلهای زمینهای کارآفرینی بومی: مروری نظاممند از ادبیات کارآفرینی بومی. مجله مدیریت و سازمان، 23(6)، 886-906. https://doi.org/10.1017/jmo.2017.69
لیمو، تی. (2013). چالش توسعه و کارآفرینی سیاست و اجرا. روزنامه امروز به صورت زنده
رحیمی، حسین (1395). نقش روابط شهر و روستا در توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: بخش گلبهار – شهر چینران). مطالعات مدیریت گردشگری، 12(38)، 61-45. https://doi.org/10.22054/tms.2017.15062.1425
Padilla-Meléndez، A.، Plaza-Angulo، J. J.، Del-Aguila-Obra، A. R.، و Ciruela-Lorenzo، A. M. (2022). کارآفرینی بومی مسائل جاری و چشم انداز آینده. کارآفرینی و توسعه منطقه ای، 34(1-2)، 6-31. https://doi.org/10.1080/08985626.2021.2011962
هیندل، ک. (2010). چگونه بافت جامعه بر فرآیند کارآفرینی تأثیر می گذارد: یک چارچوب تشخیصی کارآفرینی و توسعه منطقه ای، 22(7-8)، 599-647.
Tipu، S. A. A. و Sarker، A. E. (2020). توسعه یک چارچوب پویا و یکپارچه برای کارآفرینی محلی: مورد امارات متحده عربی مجله بین المللی مدیریت دولتی، 43(5)، 441-451. https://doi.org/10.1080/01900692.2019.1672184
هیندل، کی، و لنزداون، ام. (2005). روح های شجاع در مسیرهای جدید: به سمت یک مدل جهانی برای تحقیقات کارآفرینی محلی مجله کسب و کار کوچک و کارآفرینی، 18(2)، 131-141. https://doi.org/10.1080/08276331.2005.10593335
هانسن، ام.، و براون، ا. (2016). طرح شرکتی برای شورای جامعه بومی خلیج Wreck. روستای خلیج Wreck، خلیج جرویس، استرالیا: شورای جامعه بومی خلیج Wreck.
کاستلینو، جی.، و دویل، دی. (2018). «مردم بومی» چه کسانی هستند؟ در اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردمان بومی: تفسیر، ویرایش جسی هومن و مارک ویلر، 7-37. آکسفورد، انگلستان: انتشارات دانشگاه آکسفورد.
دورت، ام. (2018). حقوق مالکیت بومی در ماهیگیری تجاری: مقایسه کانادا، نیوزیلند و استرالیا. کانبرا، ACT: مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی بومیان (CAEPR)، دانشگاه ملی استرالیا.
دانا، L. P. (2015). کارآفرینی بومی: زمینه تحقیقاتی نوظهور مجله بین المللی تجارت و جهانی شدن، 14(2): 61-63. https://doi.org/10.1504/IJBG.2015.067433
رحیمی، ح. (2017). نقش روابط روستایی و شهری در توسعه گردشگری روستایی مطالعه موردی: بخش گلبهار – بخش چینران. مطالعات مدیریت گردشگری، 12(38)، 45-61. https://doi.org/10.22054/tms.2017.15062.1425 (فارسی)
سیمن، سی، و بنت، آر. (2020). نقش دیده شدن در تعریف تحقیقات تجاری خانواده، کوچک و اقلیت قومی در یک دستور کار تحقیقاتی برای مشاغل خانوادگی. انتشارات ادوارد الگار، 3(3)، 1-12. https://doi.org/10.4337/9781788974073.00013
Tretyakov، A.، Velzensztyn، C.، Zwerg، A. M.، Mika، J. B. و MacPherson، W. J. (2020). خانواده، جامعه و جهانی شدن: کارآفرینان بومی وایو به عنوان فرهنگ مدیریت فرهنگی و استراتژیک،
کونی، تی ام (2021). کتابچه راهنمای کارآفرینی اقلیت پالگریو. اسپرینگر طبیعت.
بابلی یزدی، م.ح، و سقاقی، م. (2013). گردشگری (ماهیت و مفاهیم). انتشارات اجلاس. (به فارسی)