
بروزرسانی: 03 تیر 1404
تحلیل عوامل بازدارنده توسعه گردشگری در استان کربلای عراق
ناجی البغدادی، ع، و جواد الربیعی، ع. ک. (1395). محیط زیست در شهر مقدس کربلا و تأثیر آن بر توسعه فضایی. مجله علوم انسانی دانشگاه بابل، 24(1). (به عربی)
عبدالرضا علوان، نوفل (2007). مدینه و کربلا و مدینه النهود در سطح معارف دینی در آن (دوره میدانی). مجله مدیریت و اقتصادشماره شصت و شش.
فتحی، ک. و محمدی، ا. (2020). شناسایی موانع جذب گردشگر در مقصد گردشگری حیدرآباد سیوان. جغرافیا و توسعه، 18(59)، 211-226. https://doi.org. 10.22111/gdij.2020.5472 (به زبان فارسی)
حسنعلی، ع. (2018). به سوی استراتژی توسعه گردشگری عراق. بغداد: مرکز برنامه ریزی و مطالعات البیان. (به عربی)
وزارت برنامه ریزی (1395). مجموعه آماری استانداری کربلا 1384، می 2006، جدول 1. سازمان هواشناسی استان کربلا. (به عربی)
پدرام، ر.، شاهطالبی، ب.، و شریفی، س. (2014). بررسی موانع توسعه گردشگری مورد مطالعه؛ مناطق گردشگری کاشان. مجله اقتصاد بازرگانی و مطالعات مدیریت سنگاپور، 3(2)، 144-136.
بوهالیس، دی. (2000). بازاریابی مقصد رقابتی آینده مدیریت گردشگری، 21(1)، 97-116. https://doi.org.10.1016/S0261-5177(99)00095-3
ناجی البغدادی، عبدالصاحب و جواد الربیعی، امیر کامل (1395). البیاء در استان مقدس کربلا و تأثیرات آن در توسعه فضایی. مجله دانشگاه علوم بابلرابشریتجلد 24، شماره 1.
احمد خلف، صبحی (2020). سمبولیسم نقشه کشی لهارکرا مسافرت رفتن راالدینیه فراعراق در علوم اجتماعی و انسانی، 47(شماره 2، ضمیمه 1)، 407-429.
Fung، N. T. M.، Song، N. V.، و Kwang، T. T. (2020). عوامل موثر بر توسعه گردشگری اجتماعی و حفاظت از محیط زیست. مجله مطالعات عملی در حفاظت از محیط زیست در ویتنام، 11، 124-151. https://doi.org.10.4236/jep.2020.112009
هراسیمنکو، اف. (2016). برآورد ظرفیت های گردشگری و تفریحی منطقه. اودسا: ONEU.
کومار، جی.، و گارگ، ای. (2020). بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری در آبشار ویکتوریا، زیمبابوه. در: شارما و همکاران. استراتژی های بازاریابی و برندسازی مقصد پایدار برای توسعه گردشگری. CAB International 2020. بریتانیا.
جهان، ن. و رحمان، س. (2016). شناسایی عوامل کلیدی موثر بر گردشگری پایدار در بنگلادش: تحلیل کمی مجمع گردشگری آسیا 2016 – دوازدهمین کنفرانس صنعت هتلداری و گردشگری آسیا (ATF-16): 04-046873.
سالم دلی، شازی (2019). عناصر توسعه گردشگری و اثرات آن در بررسی تنوع اقتصادی در عراق. مجله علوم اقتصادی عراق/سال هفدهم/جلد دوم و اول. https://doi.org.10.31272/IJES.2019.62.4
سالم دالی، اس. (2019). عناصر توسعه گردشگری و تاثیر آن بر دستیابی به تنوع اقتصادی در عراق (گردشگری مذهبی به عنوان یک الگو) مجله علوم اقتصادی عراق، 7(2). https://doi.org.10.31272/IJES.2019.62.4 (به زبان عربی)
حسین، حنان (1395). رهنمودهای آینده برای تقویت گردشگری مذهبی در شهر کربلا. ثبات؛ مجله فصلنامه الهیات دیوانتعداد: سه نفر، سال: دومین. https://doi.org.10.52790/2239-002-003-001
شاپردینا، ی. (2011). پتانسیل سرگرمی به عنوان عنصری از نیروهای مولد فضای اقتصادی منطقه. Ph.D. پایان نامه، دانشگاه فنی دولتی Chernihiv، Chernihiv، اوکراین.
فتحی، کارن و محمدی، اسفندیار (1398). شناسایی موانع گردشگری در روستای هدف حیدرآباد سوان. جغرافیا و توسعه، 18(59)، 211-226. https://doi.org. 10.22111/gdij.2020.5472
شورای استانداری کربلا (1390). استراتژی توسعه توسط ابراهیم اراج کاظم الدفانی، تخصص ها سرمایه گذاری در سایه واقعیت توسعه برای نگهداری کربلاپایان نامه کارشناسی ارشد (چاپ نشده)، موسسه برنامه ریزی شهری و اقلیم، دانشگاه بغداد، آوریل.
Tuan، V. K.، و Rajagopal، B. (2019). تحلیل عوامل موثر بر توسعه گردشگری پایدار به سمت ویتنام در عصر جدید. مجله اروپایی تحقیقات تجاری و نوآوری، 7(1)، 30-42.
حسنعلی، احمد (2018). نحو استراتژی برای توسعه مسافرت رفتن عراق. بغداد: مرکز مطالعات و نگارش البیان.
علی الزواینی، محمد حسن (1397). موقعیت و چشم انداز گردشگری مذهبی در استان کربلا. اختلافات در مدیریت دولتی و اقتصاد - جامعه کربلا. http://fcdrs.com/mag/issue-3-13.html
علی الجنابی، عبدالزهرا و مجید الشافعی، احمد (2019). ویژگی های حرکت گردشگری در منطقه هاشمیه. مجله انجمن علم بابلرابشریت، 27(2)، 299-321.
کنفرانس جهانی سفر و گردشگری (2021). تأثیرات و روندهای اقتصادی جهانی 2020 و سفر و گردشگری: تأثیر اقتصادی 2021 - تأثیرات و روندهای اقتصادی جهانی 2021.
منبع
شورای استانداری کربلا (1390). استراتژی توسعه درباره: ابراهیم ارجاجه کاظم الدافی، تخصیص سرمایه گذاری با توجه به واقعیت توسعه استان کربلا. پایان نامه کارشناسی ارشد (چاپ نشده)، موسسه برنامه ریزی شهری و منطقه ای، دانشگاه بغداد، آوریل. (به عربی)
عبدالرضا علوان، ن. (2007). شهر مقدس کربلا و امکان ارتقای سطح گردشگری مذهبی در آنجا (مطالعه میدانی). مجله مدیریت و اقتصادشماره 66. (به زبان عربی)
علی الجنابی ع.ز و مجید شفیع ع. (2019). ویژگی های حرکت گردشگران در منطقه هاشمیه. مجله علوم انسانی دانشگاه بابل، 27(2)، 321-299. (به عربی)
هالووی، سی، هامفریس، سی، و دیویدسون، آر (2009). تجارت گردشگری. 8y رهایی. اسکس، Pearson Education Limited. جنسیت، آموزش و پرورش پیرسون محدود
بیسواس، سی. (2019). بررسی موانع توسعه گردشگری: مورد بنگلادش. مجله بین المللی اقتصاد، تجارت و مدیریت انگلستان، 8(2)، 654-663.
پروانه، بی سی (1392). شناسایی و طبقه بندی موانع توسعه گردشگری. مجله تحقیقات علوم محیطی و زمین، 5(7)، 350-358.
جمتیسا، تی. (2019). ارزیابی عوامل موثر بر توسعه گردشگری و چشم انداز آن در شهر هاواسا، جنوب اتیوپی. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری. دانشکده مدیریت هتلداری و گردشگری. دانشگاه هاواسا اتیوپی
وزیر برنامه ریزی (1395). مجموعه آماری استانداری کربلا 1384، اردیبهشت 1385، جدول 1
الصریفی. NTF و ساوادی، مونترال (2022). گردشگری مذهبی، توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری پایدار: مورد عراق مجله بین المللی تحقیقات و انتشارات بین رشته ای (IJMRAP)، 5(2)، 211-219.
علاوی، ح (1391). به سوی جهت گیری های هوشمند برای توسعه گردشگری و نقش آن در پایداری مکان (منطقه کربلا، مطالعه موردی). مجله بین المللی توسعه پایدار و برنامه ریزی، 17(3)، 931-939.
Shpak، N.، Oksana، M. K.، Maryana، G.، و Włodzimierz، S. (2021). شبیه سازی تاثیر عوامل خارجی بر سطح بهره برداری از پتانسیل گردشگری منطقه: جنبه کاربردی علم مدیریت، 11، 85. https://doi.org.10.3390/admsci1103008
سازمان مرکزی آمار (CSOTE) (2019). بررسی هزینه های گردشگری، 2019.
کمیته هواشناسی استانداری کربلا
گانش، A.، و Chokkalingam، M. (2010). مشکلاتی که گردشگران با آن روبرو هستند. چشم انداز تجاری و اقتصادی، 3(3)، 68-72.
سالم، س.، منیر، ای.، و جمال، م. (2021). بخش گردشگری در عراق: چشم انداز آینده در وضعیت فعلی، چالش ها، چشم انداز استارتاپی و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات. تیم تحقیقاتی سرانه
Obias، MS، Al Badiri، ATH، و Odeh، AA (2021). تاثیر گردشگری اجتماعی بر جامعه شهر مقدس کربلا از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده علوم گردشگری/دانشگاه کربلا. Ilkogretim Online- آموزش ابتدایی آنلاین، 20(4)، 550-557. https://doi.org.10.17051/ilkonline.2021.04.59
احمد خلف، س. (2020). نمایش کارتوگرافی جنبش گردشگری مذهبی در عراق مطالعات علوم اجتماعی و انسانی، 47(2)، ضمیمه 1، 407-429. (به عربی)
علی الانصاری، رئوف محمد (2018). بخش گردشگری قیمت عراق واقعیت و جاه طلبی الهی مشاوره عراق برای ساخت و تکامل. https://annabaa.org/arabic/development/17034
چن، اس. (2023). تأثیر عوامل اقتصادی و محیطی و سیاست های گردشگری بر پایداری رشد گردشگری در چین: شواهد با استفاده از مدل جدید NARDL. Environmental Science Pollution Res، 30، 19326-19341. https://doi.org/10.1007/s11356-022-22925
قدیری، ز، صبوری، ب.، و خوشکام، م. (2017). آیا امنیت در تقاضای گردشگری مهم است؟ مسائل روز گردشگری، 20(6)، 552-565. https://doi.org.10.1080/13683500.2016.1161603
ترانه، ح. ا. (1391). عوامل اصلی تصمیم گیری. مجله تحقیقات مدیریت، 4(1)، 1-23.
سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) (2021). آمار گردشگری:https://www.unwto.org
کلاین، آر بی (2005). اصول و شیوه های مدل سازی معادلات ساختاری. نیویورک، گیلفورد پرس.