
بروزرسانی: 30 فروردین 1404
تبلیغات کارآمد، مهم ترین عامل در توسعه صنعت گردشگری ایران
همچنین افزود: در یک شکل و فرمول صحیح وارد بحث تبلیغات گردشگری نشده ایم. این نیز تنها به دلیل تبلیغات مناسب است. در واقعیت تا برای تبلیغات و حضور در رسانه هزینه نکنیم شاهد تحول اساسی نخواهیم بود. در حال حاضر شرایط خوبی داریم اما باید به سرعت زیرساخت های اساسی را در این حوزه افزایش دهیم. همچنین ادامه داد: این نکته که گردشگران خارجی به صورت خودجوش ظرفیت های گردشگری ما را کشف و ایران را به عنوان مقصد انتخاب می کنند، توهمی بیش نیست. در این موقعیت است که گردشگر با آسودگی خاطر بیشتری ایران را به عنوان مقصد انتخاب می کند. این موضوع که گردشگر خارجی بتواند به صورت آنلاین برای سفر در ایران برنامه ریزی کند، بسیار مهم است. کرمانی به ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای ایجاد تحول و توسعه صنعت گردشگری در دوران پیش رو اشاره کرد. کرمانی در پایان اظهار امیدواری کرد از آنجایی که توسعه صنعت گردشگری کشورمان با مسائل متعددی پیوند و گره خورده است، زمینه برای رونق هر چه بیشتر این صنعت مهم که به اشتغال و توسعه فرهنگی نیز کمک می کند ایجاد شود. استفاده، اقتباس و هرگونه نسخه برداری از محتوای متنی، صوتی و تصویری سفرمی تنها با اجازه کتبی از سفرمی امکان پذیر است و در صورت بیتوجهی فرد حقیقی یا حقوقی خاطی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگرد ی تصریح کرد: از آنجایی که در ایران سال ها دسترسی به منابع طبیعی و منابعی همچون نفت ما را بد عادت کرده است.نمی توانیم به اهمیت صنعت گردشگری عمیقا دقت کنیم. البته نباید به همین موضوع بسنده کنیم. البته افزود: فراموش نکنیم گردشگرانی که این روزها به ایران می آیند آنهایی هستند که مدتها پیش از این تمایل داشتند به ایران سفر کنند و فرصت پیش آمده ی برجام باعث شد تا برای این سفر به تکاپو بیفتند.به معنای واقعی هنوز در تبلیغات در زمینه گردشگری بسیار ضعیف هستیم. وی می گوید: مشکل اساسی این روزهای صنعت گردشگری ما بحث تبلیغات است.در این زمینه برنامه دقیقی نداریم. وی بیان کرد پس از برجام، گردشگری کشورمان کمی تکان خورد و حضور خارجی ها در ایران بیشتر شد. وی با تاکید بر اینکه گردشگر خارجی پس از ورود به ایران به جزئی ترین رفتارهای ما دقت می کند، گفت: باید فضا برای حضور گردشگران از کشورهای مختلف باز و در مقابلِ آنها نیز نباید فضای تنش ایجاد شود. وجود دارد. هتلها بارزترین و محبوب ترین شکل اقامتی برای گردشگران است و صنعت هتل سازی به طور غیرقابل باوری با صنعت گردشگری و اقتصاد آن در هم آمیخته شده است.
سرانجام، تعدادی از صنایع نیز وجود دارند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با صنعت گردشگری مجله خبری kojaseir در ارتباط هستند. همین طور کارکنان هتل ها به چند زبان مسلط هستند. برای مثال به همین مسابقات یورو ۲۰۱۶ و تبلیغات ترکیه و آذربایجان برای صنعت گردشگری شان در این رویداد دقت کنید. فرصتی برای تحول توسعه صنعت گردشگری کشورمان که به واسطه تبلیغات قابل دستیابی است. بلکه باید بیشتر به نقش تبلیغات در توسعه صنعت گردشگری بپردازیم. گردشگر خارجی باید بتواند علاوه بر خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین، اقامتگاه و هتل خود را نیز از قبل رزرو کند. بعضی هتل ها و اقامتگاه ها در این زمینه کوتاهی کرده اند. بسیاری از کشورها در امکان رزرو هتل شان را از تمام جهان مهیا کرده اند. گردشگری از آن دست صنایعی است که همه باور دارند آینده کشورها را تغییر میدهد. این فعال صنعت گردشگری تاکید کرد باید بازاریابی درست و دقیقی روی بازار هدفی داشته باشیم که از ایران شناخت کمتری دارند. کشورهای زیادی با یک سوم جاذبه های گردشگری نسبت به ایران، جایگاه بالاتری در گردشگری دارند. هر گردشگری که وارد ایران می شود و بعد به سرزمین خود باز می گردد؛ می تواند یک تبلیغ کننده باشد.
امکانات و زیر ساخت ها نیز به شدت در جذب گردشگر موثر هستند.اما یکی از فعالان صنعت گردشگری ضعف اساسی صنعت گردشگری ایران در این روزها را در مساله تبلیغات و اطلاع رسانی می داند. به عبارت دیگر هر گردشگر می تواند گردشگران زیاد دیگری را به همراه داشته باد البته به شرطی که از خدمات و امکانات راضی بوده باشد. به علاوه هنوز در بعضی مناطق کشور، از نظر امکانات ضعیف هستیم. از این نظر گردشگری یکی از بهترین مسیرها برای جبران عقبماندگیها به خصوص در مناطق دوافتاده است. 3. یکی از بهترین مزیتهای گردشگری امکان توازن منطقهای و دستیابی به توسعه پایدار و همهجانبه در مناطق دارای ظرفیت رشد است. آژانسها معمولاً در ازای جذب و معرفی گردشگر، از ارائهدهندگان خدمات گردشگری کمیسیون دریافت میکنند و در مقابل درباره بهترین محصولات مسافرتی با توجه به نیازها یا ترجیحات خاص خود به مسافران توصیههایی میکنتد. از دیدگاه فروش و بازاریابی، شرکتها، آژانسها و ایرلاینهای فعال صنعت توریسم با بهرهگیری از ظرفیت شبکههای اجتماعی به تبلیغ محصولات و خدمات خود میپردازند. محمد حسن کرمانی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی د فاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفت و گو با عصرایران به فرصت بی نظیر و کم سابقه ای اشاره می کند.