تأثیر همزمان متغیرهای اقتصادی بر درآمد و تعداد گردشگران در کشورهای منتخب اسلامی

رسول، ح.، مقبول، س.، و طارق، م. (2021). رابطه بین گردشگری و رشد اقتصادی در میان کشورهای بریکس: تجزیه و تحلیل یکپارچه‌سازی داده‌های تابلویی. مجله تجارت آینده، 7(1)، 1.

باقرزاده، علی و السلیمی، جواد (1394). شناخت متغیرهای موثر بر گردشگری در کشورهای مسلمان. سومین همایش اقتصاد کاربردی و مدیریت با رویکرد ملی.

قائمی، ف.، آذربایجانی، ک.، اکبری، ن.، و طیبی، ک. (2019). تحلیل تأثیر متغیرهای کلان اقتصادی منتخب بر گردشگری بین‌المللی با تمرکز بر رشد اقتصادی و اشتغال در ایران (1368-1396). مجله تحقیقات اقتصادی (تحقیقات اقتصاددان) 54(4)، 947-963. https://doi.org/10.22059/jte.2019.74173 (فارسی)

ابراهیمی، م.، یاوری گوهر، ف. و حسنکشی، م. (2019). اولویت دادن به عوامل رقابت پذیری ایران در گردشگری حلال. مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(28)، 113-137. https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.2271 (فارسی)

صفایی پور، مسعود و دامن باغ، صفیه (1395). بررسی توسعه گردشگری حلال در ایران. فصلنامه میراث گردشگری، 2(6)، 71-97.

صفایی پور، م. و دامن باغ، س. (2017). رویکردی نوین به گردشگری حلال در ایران. مجله میراث و گردشگری، 2(6)، 71-97. (به فارسی)

خوشکام، م.، صبوری، ب.، و قدیری، ز. (2019). تاثیر گردشگری بین المللی بر رشد اقتصادی: یک مورد منتخب از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با برآورد GMM مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(29)، 191-213. https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.14902.2922 (به زبان فارسی)

محرابی، ج.، خلیلی، س. و خلفی، ع. (2012). بررسی موانع توسعه صنعت گردشگری در ایران. مجله مدیریت توسعه و توسعه، 4(9)، 1-10. (به فارسی)

میرزایی، ح.، و جلیلی، س. (2012). تأثیر توسعه گردشگری بر رشد اقتصادی (در مقایسه با ایران و کشورهای منتخب). اقتصاد مالی، 5(15)، 73-92. https://dor.org/20.1001.1.25383833.1390.5.15.4.7 (فارسی)

قائمی، فرشتی، آذربایجانی، کریم، اکبری، نعمت‌الله و طیبی، سید کامل (1397). بررسی تأثیر متغیرهای اقتصادی بر تعداد گردشگران بین‌المللی که به ایران می‌آیند با تمرکز بر رشد اقتصادی و اشتغال. تحقیقات اقتصادی، 54(4)، 963-947. https://doi.org/10.22059/jte.2019.74173

Du, D., Ng, P. T., and Lu, A. A. (2016). گردشگری و رشد اقتصادی مجله تحقیقات سفر، 55(4)، 454-464.

ابراهیمی، مهدی، اوری گهر، فاطمه و حسن کاشی، میترا (1397). عوامل تعیین کننده اولویت های رقابت پذیری ایران در حوزه گردشگری حلال. مجله برنامهرابرنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(28)، 113-137. https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.2271

خودشیفته، س.ح.، بابکی، ر.، اواتی، م. (2018). رابطه بین رشد اقتصادی گردشگری و توسعه مالی در ایران (1368-1394). مجله اقتصاد مالی، 12(44)، 41-67. (به فارسی)

محرابی، جواد، خلیلی، شورینی، سیاوش و خلفی، احمد (1390). بررسی موانع توسعه صنعت گردشگری در جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، 9، 1-10.

مزرعی، حسین و جلیلی، ساناز (1390). تأثیر توسعه گردشگری بر رشد اقتصادی (مقایسه ایران و کشورهای منتخب). فصلنامه اقتصاد مالی، 5(15)، 73-91. https://dor.org/20.1001.1.25383833.1390.5.15.4.7

نرگس، شاهین، بابکی، روح‌الله، افطی و مهناز (1396). بررسی رابطه بین گردشگری، رشد اقتصادی و توسعه مالی در ایران. فصلنامه اقتصاد مالی، 12(44)، 67-41.

دریتساکیس، ن. (2012). توسعه گردشگری و رشد اقتصادی در هفت کشور مدیترانه ای: رویکرد داده های تابلویی اقتصاد گردشگری، 18(4)، 801-816. https://doi.org/10.5367/te.2012.0140

الوانی، سید مهدی و پیروز نوبخت، معصومه (1384). عملی مدیریت گردشگری. تهران: انتشارات پژوهشی فرهنگی.

شورای جهانی سفر و گردشگری (2019). تاثیر اقتصادی گردشگری لندن: مرکز تجارت جهانی

منبع

خوشکام، مانا، صبوری، بهناز و قادری، زاهد (1397). بررسی تاثیر صنعت گردشگری بین‌المللی بر رشد اقتصادی: یک مطالعه بین کشوری با کمک یک تخمین‌گر لحظه‌های سیستم تعمیم‌یافته. فصلنامه برنامهرابرنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(2)، 191-213. https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.14902.2922