
بروزرسانی: 26 تیر 1404
تأثیر انگیزه و تجربه بر واکنش هیجانی در گردشگری تاریک ایران
روش شناسی پژوهش: این پژوهش با رویکرد کاربردی و به روش توصیفی از نوع پیمایشی طراحی گردیده است. جامعه آماری پژوهش کلیه گردشگران خارجی مراجعه کننده به شهر یزد در پاییز 1398 می باشد، که طی نمونه 170 نفره به صورت تصادفی مورد نظرسنجی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه و به شیوه پیمایشی بوده است.
اصالت/ارزش افزوده علمی: نتایج این تحقیق برای طرح ریزی و اجرای رویکردهای جدید توسعه صنعت گردشگری ایران مفید خواهد بود و به مدیران و بازاریابان را در راستای فرهنگ سازی بین المللی و بهبود عملکرد بازاریابی گردشگری کمک خواهد نمود.
منبع
یافته\u200eها: با توجه به تأیید روایی و پایایی مدل های اندازه گیری و ساختاری و برازش و کیفیت مناسب مدل، نتایج نشان داد که انگیزه بر تجربه؛ تجربه بر واکنش هیجانی؛ و انگیزه بر واکنش هیجانی تاثیر معنی داری می گذارند.
گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
نویسنده: تیم تحریریه مناطق گردشگری