یافتهها: با توجه به تأیید روایی و پایایی مدلهای اندازهگیری و ساختاری و برازش و کیفیت مناسب مدل، نتایج نشان داد که انگیزه بر تجربه؛ تجربه بر واکنش هیجانی؛ و انگیزه بر واکنش هیجانی تاثیر معنی داری میگذارند.
روششناسی پژوهش: این پژوهش با رویکرد کاربردی و به روش توصیفی از نوع پیمایشی طراحی گردیده است. جامعه آماری پژوهش کلیه گردشگران خارجی مراجعه کننده به شهر یزد در پاییز 1398 میباشد، که طی نمونه 170 نفره به صورت تصادفی مورد نظرسنجی قرار گرفتند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه و به شیوه پیمایشی بوده است.
اصالت/ارزش افزوده علمی: نتایج این تحقیق برای طرحریزی و اجرای رویکردهای جدید توسعه صنعت گردشگری ایران مفید خواهد بود و به مدیران و بازاریابان را در راستای فرهنگسازی بین المللی و بهبود عملکرد بازاریابی گردشگری کمک خواهد نمود.