تأثیر ارتقای مؤلفه‏ های شهر شاد در توسعۀ گردشگری شهر یزد


آیزنک، مایکل دبلیو (1378). روان‏شناسی شادی، ترجمۀ مهرداد فیروزبخت و خشایار بیگی. تهران: انتشارات بدر.

افلاکیان، امنیه (1393). تبیین تجلی مفهوم سرزندگی در کالبد معماری در قالب مجموعۀ فرهنگی تفریحی با بهره ‏گیری از عوامل غیرکالبدی، همایش ملی شهرسازی فرهنگ‏ گرا، دانشگاه شیخ بهایی، 1-12.

ایمانی خوشخو، محمدحسین و داغستانی، سعید (1392). سرانه ­های گردشگری: ابزار مدیریت و برنامه ریزی توسعه، مدیریت شهری، (38)، 32-19.

اوینگ، کتری و کلمنت، اتو و نکرمان، کترین و هیل، مارنی­پورشل و کوین، جیمز و راندل، آندرو(1397). اندازه‏گیری طراحی شهری: معیارهایی برای مکان­های قابل زندگی. ترجمۀ آمنه بختیار، حسن دلاکه و هدی مرحمتی ‏پور. قزوین: انتشارات جهاد دانشگاهی.

اورکی، پریوش و رضایی، محمدرضا و مبارکی، محمد و اکبریان رونیزی، سعیدرضا (1398). تحلیل فضایی عوامل مؤثر بر شهر شاد از نگاه شهروندان مطالعه موردی: شهر یزد. شهر پایدار، 2(3)، 39-19.

حاجی‏‏زاده میمندی، مسعود و ترکان، رحمت ‏اللّه (1394). بررسی میزان و عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با نشاط اجتماعی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه یزد). مطالعات جامعه ‏شناختی شهری، 5(16)، 59-86.

تقوی، مهدی و قلی‏ پور سلیمانی، علی (1388). عوامل مؤثر بر رشد صنعت گردشگری ایران. پژوهش‏نامۀ اقتصادی، 9(3)، 157-172.

صادقی، شعبان (1380). مکان‏یابی کاربری اراضی شهری با تأکید بر برنامه‏ریزی حمل‏ ونقل درون ‏شهری. پایان‏ نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

کیا، علی ‏اصغر و امیری، رقیه (1392). بررسی میزان نشاط اجتماعی و عوامل مرتبط با آن در بین شهروندان 15-64 سال شهر اهواز. فصلنامۀ برنامه ‏ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، (15)، 129-167.

مازوچی، طاهره و جدی آرانی، طیبه ‏السادات و عسکری، زینب (1391). شادی از منظر مکتب اسلام و روان‏شناسی، سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت. نشریۀ علمی ـ پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، (1)، 120-130.

ویسی، اکبر و قیسوندی، آرمان (1390). نقش کاربری و طراحی شهری در نشاط اجتماعی. اولین کنفرانس بین‏المللی دوچرخه‏ سواری، 18-1.

Agapito, D., Mendes, J., & Valle, P. (2013). Exploring the conceptualization of the sensory dimension of tourist experiences. Journal of Destination Marketing & Management, 2(2), 62-73.

Ashworth, G. J., & Page, S. J. (2011). Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes. Tourism Management, 32(1), 1-15.

Ballas, D., & Dorling, D. (2013). The geography of happiness. The Oxford handbook of happiness, 54, 465-481.

Bimonte, S., & Faralla, V. (2016). Does residents’ perceived life satisfaction vary with tourist season? A two-step survey in a Mediterranean destination. Tourism Management, 55, 199-208.

Bókony, V., Seress, G., Nagy, S., Lendvai, Á. Z., & Liker, A. (2012). Multiple indices of body condition reveal no negative effect of urbanization in adult house sparrows. Landscape and Urban Planning, 104(1), 75-84.

Chen, Y., & Li, X. (2018). Does a happy destination bring you happiness? Evidence from Swiss inbound tourism. Tourism Management, 65, 256-266.

Chi, Christina Geng-Qing, and Hailin Qu. 2008. ‘Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach’, Tourism management, 29: 624-36.

Croes, R. R. (2011). The Small Island Paradox: Tourism specialization as a potential solution. LAP LAMBERT Academic Publishing.

Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55(1), 34-43.

Diener, E., Lucas, R. E., Helliwell, J. F., & Schimmack, U. (2009). Well-being for public policy. Oxford Positive Psychology.

Ferreira, S., & Moro, M. (2010). On the use of subjective well-being data for environmental valuation. Environmental and Resource Economics, 46(3), 249-273.

Filep, Sebastian, and Margaret Deery. 2010. ‘Towards a picture of tourists’ happiness’, Tourism Analysis, 15: 399-410.

Filep, Sebastian. 2014. ‘Moving beyond subjective well-being: A tourism critique’, Journal of Hospitality & Tourism Research, 38: 266-74.

Foltête, Jean-Christophe, and Jean-Baptiste Litot. 2015. ‘Scenic postcards as objects for spatial analysis of tourist regions’, Tourism management, 49: 17-28.

Fritz, C., & Sonnentag, S. (2006). Recovery, well-being, and performance-related outcomes: The role of workload and vacation experiences. Journal of Applied Psychology, 91(4), 936-945.

Gallup Jr, G. G. (1984). Commentary on the state of religion in the U.S. today. Religion in America: The Gallup Report, 222.

Gillet, S., Schmitz, P., & Mitas, O. (2016). The snap-happy tourist: The effects of photographing behaviour on tourists’ happiness. Journal of Hospitality and Tourism Research, 40(1), 37-57.

Hayllar, Bruce, Tony Griffin, and Deborah Edwards. 2010a. City spaces-Tourist places (Routledge).

Huang, H., & Humphreys, B. R. (2012). Sports participation and happiness: Evidence from US microdata. Journal of Economic Psychology, 33(4), 776-793.

Jacobs, J. (1961). The Death and Life of Great American Cities. New York: Vintage.

Kim, H., Woo, E., & Uysal, M. (2015). Tourism experience and quality of life among elderly tourists. Tourism Management, 46, 465-476.

Kim, K., Uysal, M., & Sirgy, M. (2013). How does tourism in a community impact the quality of life of community residents? Tourism Management, 36, 527-540.

Kler, B. K., & Tribe, J. (2012). Flourishing through scuba: Understanding the pursuit of dive experiences. Tourism in Marine Environments, 8(1-2), 19-32.

Kluger, J. (2013). The pursuit of happiness. Time, 182(2), 24-32.

Knobloch, U., Robertson, K., & Aitken, R. (2017). Experience, emotion, and eudaimonia: A consideration of tourist experiences and well-being. Journal of Travel Research, 56(5), 651-662.

Koutoulas, D. 2004 Understanding the Tourism Product www.academia.edu/1861406/Understanding_the_Tour ism_Product (16 September 2014).

Layard, R. (2005). Happiness: Lessons from a new science. London: Penguin Books 2005.

Lee, H., Lee, J., Chung, N., & Koo, C. (2018). Tourists’ happiness: are there smart tourism technology effects? Asia Pacific Journal of Tourism Research, 23(5), 486-501.

Lee, J. Y. (2018). How Travel Makes Us Happy: The Integrated Travel-Happiness (TH) Model of Cognitive Appraisal Theory and Self-Determination Theory (Doctoral dissertiona, University of Guelph).

Liu, K. (2013). Happiness and Tourism. International Journal of Business and Social Science, 4(15).

Lynch, Martin. 2010. ‘Basic needs and well-being: A self-determination theory view’.

Matteucci, X., & Filep, S. (2017). Eudaimonic tourist experiences: The case of flamenco. Leisure Studies, 36(1), 39-52.

McCabe, S., & Johnson, S. (2013). The happiness factor in tourism: Subjective wellbeing and social tourism. Annals of Tourism Research, 41(1), 42-65.

Mitchell, Richard, and Frank Popham. 2008. ‘Effect of exposure to natural environment on health inequalities: an observational population study’, The lancet, 372: 1655-60.

Montgomery, J. (2013). Happy City; transforming our lives through urban design. Penguin UK.

Nawijn, J., Marchand, M. A., Veenhoven, R., & Vingerhoets, A. J. (2010). Vacationers happier, but most not happier after a holiday. Applied Research in Quality of Life, 5(1), 35-47.

Nawijn, Jeroen, and Ondrej Mitas. 2012. ‘Resident attitudes to tourism and their effect on subjective well-being: The case of Palma de Mallorca’, Journal of travel research, 51: 531-41.

Neal, J. D., Sirgy, M. J., & Uysal, M. (1999). The role of satisfaction with leisure travel/tourism services and experience in satisfaction with leisure life and overall life. Journal of Business Research, 44(3), 153-163.

Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: Th e Collapse and Revival of American Community. Simon and Schuster.

Servidio, R., & Ruffolo, I. (2016). Exploring the relationship between emotions and memorable tourism experiences through narratives. Tourism Management Perspectives, 20, 151-160



منبع