
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
بررسی تأثیر آگاهی از پیامدها و مسئولیت محوله بر نیات رفتاری فرهنگی گردشگران ساحلی
Yadav، R.، Balaji، M. S.، and Jeparajakirthy، C. (2019). عوامل روانی و زمینه ای چگونه در گرایش مسافران به انتخاب هتل های سبز نقش دارند؟ مجله بین المللی مدیریت هتلداری، 77، 385-395. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.08.002
حزبیان، عبدالحسین و محمودی، ادریس (1397). بررسی تاثیر موقعیت، کنترل رفتار درک شده، استانداردهای ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مطالعه موردی: خریداران ماهی در شهر اهواز)، اولین کنفرانس بین المللی روش های نوین حسابداری، بانکداری و بازاریابی و تحولات اخیر در علوم انسانی. https://civilica.com/doc/908006/
او، جی. (2016). "اشتباهات" و "راه حل" گردشگری غیر متمدن. تریبون گردشگری، 31(8)، 10-13.
حزبیان، ع. و محمودی، ع. (2019). بررسی تاثیر موقعیت، کنترل رفتار درک شده، استانداردهای ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مطالعه موردی: خریداران ماهی در شهر اهواز)، اولین کنفرانس بین المللی روش های نوین حسابداری، بانکداری و بازاریابی و تحولات اخیر در علوم انسانی. https://civilica.com/doc/908006/ (فارسی)
لازار، اف. (2020). بررسی تأثیر نگرش ها، استانداردهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد گردشگران برای اقامت در هتل های سبز، همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب و کار، تهران. https://civilica.com/doc/1044828/ (فارسی)
لیو، جی.، و لیو، ن. (2018). ارزیابی از دست دادن ارزش زیست محیطی گردشگری ساحلی و عوامل تأثیرگذار تحت تأثیر بلایای انتروبیوز در سواحل حمام کردن در شهر چینگدائو. علوم منابع، 40(2)، 392-403.
جوانس، تی. (2019). استانداردهای شخصی در دنیای جهانی شده: فرآیندهای فعال سازی هنجارها و کاهش مصرف لباس مجله تولید پاکتر، 212، 941-949. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.11.191
قربانزاده، د.، و آقامحمدی، ج. (2021). بررسی تأثیر ادراک خطر COVID-19 بر نیات رفتاری گردشگران نسبت به گردشگری ناسالم، مطالعه موردی: بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری شهرستان آمل در موج دوم شیوع. گردشگری شهری، 8(1)، 15-31. https://doi.org.10.22059/jut.2021.313395.854 (به زبان فارسی)
جوانان (2018). لطفا از ده نوع رفتار غیر متمدن دوری کنید. بازیابی شده در 06.05.19 از http://baijiahao.baidu.com/s?id=1598953754961020191&wfr=spider&
منبع
گودوین، اچ. (2011). مسئولیت پذیری در حوزه گردشگری (ص 1-256). وودیتون: Goodfellow Publishing Limited.
کائو، جی.، کیو، اچ.، موریسون، ا. ام.، و وی، دبلیو (2022). نقش سرمایه اجتماعی در پیش بینی نیات تفکیک زباله گردشگران در مقاصد روستایی: بسط تئوری رفتار برنامه ریزی شده. مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، 19(19)، 12789. https://doi.org/10.3390/ijerph191912789
کیکاف منفرد، امیررضا، غفاری، محمد، تسلیمی بابلی، امین (1398). بررسی تأثیر تعارض ذهنی گردشگران بر قصد بازدید مجدد از یک مقصد گردشگری با تمرکز بر نقش ارزش برند (مطالعه موردی: شهر یزد). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی، 15(3)، 793-810. https://jshsp.rasht.iau.ir/article_673881.html
استگ، ال.، و دی گروت، جی. (2010). تبیین مقاصد اجتماعی: آزمایش روابط علی در یک مدل فعال سازی هنجار. مجله روانشناسی اجتماعی بریتانیا، 49(4)، 725-743. https://doi.org/10.1348/014466609X477745
محمدی، ع.، و قنبری، ع. (1399). بررسی عوامل موثر بر رفتار گردشگران بر فرهنگ ایرانی اسلامی در مقصد گردشگری ساحلی (مطالعه گردشگری ساحلی دریای خزر)، شش کنفرانس بین المللی مدیریت، روانشناسی و علوم انسانی با توسعه پایدار، تهران. (به فارسی)
لازار، فرینوش (1398). بررسی تأثیر نگرش ها، استانداردهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد گردشگران برای اقامت در هتل های سبز، همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب و کار، تهران. https://civilica.com/doc/1044828/
جیا لیوا، ب.، علوی، س.ح.، صانعی، م. و فخری، ف. (2020). طراحی مدلی برای توسعه ورزش های دریایی برای جذب گردشگر به استان ماندارین. مجله تحقیقات مدیریت آموزش علوم دریایی، 7(3)، 181-194.
شرمحمدی، یزدان، دارابی، غزاله و اشمی باغی، زینب (1398). تأثیر ارزش مداری بر رفتار اکوتوریسم از طریق نظریه ارزش، باور، قاعده و انتظار در بین گردشگران دربند و دیرگاه. ربع من مطالعات مدیریت گردشگری، 15(50)، 221-252. https://doi.org/10.22054/tms.2020.37757.2147
قربان زاده، داوود و آقامه محمدی، جواد (1400). بررسی تأثیر ادراک خطر ابتلا به کووید-19 بر قصد رفتاری گردشگران نسبت به گردشگری بدون تماس (مطالعه موردی: بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری شهرستان آمل در موج دوم شیوع). انتشار تور شهر، 8(1)، 15-31. http://doi.org.10.22059/jut.2021.313395.854
گوه، ای، ریچی، پی، و وانگ، جی. (2017). عدم انطباق در پارک های ملی: گسترش تئوری مدل رفتار برنامه ریزی شده با ارزش های طرفدار محیط زیست مدیریت گردشگری، 59، 123-127. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.07.004
تننهوس، ام.، آماتو، اس.، و اسپوزیتو وینزی، وی. (2004، ژوئن). شاخص جهانی خوبی برازش برای مدل سازی معادلات ساختاری PLS. که در مجموعه مقالات نشست علمی XLII SIS (جلد 1، شماره 2، ص 739-742).
علوی، سید حسین، سنایی، محمد و فخری، فرناز (1398). طراحی مدل توسعه ورزش های دریایی برای جذب گردشگر در استان مازندران. آموزش علوم دریایی، 7(3)، 176-188. http://rmt.iranjournals.ir/article_47901.html?lang=fa
کنگکاف منفرد، ع.، غفاری، م. و تسلیمی، ع. (2020). بررسی تأثیر درگیری برند مقصد گردشگری بر ارزش برند مقصد و قصد بازدید مجدد از مقصد گردشگری (شهر یزد به عنوان مطالعه موردی). مجله مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی، 15(3)، 793-810. https://jshsp.rasht.iau.ir/article_673881.html (فارسی)
دوستی ایرانی، م.، و بسولی، م. (2021). تقاضا برای اقامتگاه های بومگردی به درک مزایای آن برای مقصد و معیارهای ذهنی گردشگر بستگی دارد: تمرکز بر نیاز به بازاریابی معنوی (مطالعه موردی: اقامتگاه های بومگردی در شهر یزد). مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 10(38)، 125-144. https://doi.org.10.22080/jtpd.2021.21116.3504 (به زبان فارسی)