بررسی تأثیر آگاهی از پیامدها و مسئولیت محوله بر نیات رفتاری فرهنگی گردشگران ساحلی
انتشار: مرداد 08، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

بررسی تأثیر آگاهی از پیامدها و مسئولیت محوله بر نیات رفتاری فرهنگی گردشگران ساحلی

Yadav، R.، Balaji، M. S.، and Jeparajakirthy، C. (2019). عوامل روانی و زمینه ای چگونه در گرایش مسافران به انتخاب هتل های سبز نقش دارند؟ مجله بین المللی مدیریت هتلداری، 77، 385-395. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.08.002

حزبیان، عبدالحسین و محمودی، ادریس (1397). بررسی تاثیر موقعیت، کنترل رفتار درک شده، استانداردهای ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مطالعه موردی: خریداران ماهی در شهر اهواز)، اولین کنفرانس بین المللی روش های نوین حسابداری، بانکداری و بازاریابی و تحولات اخیر در علوم انسانی. https://civilica.com/doc/908006/

دوستی ایرانی، مهناز و بسولی، مهدی (1400). تقاضا برای اقامتگاه های بوم گردی بر اساس درک مزایای آن برای مقصد و استانداردهای ذهنی گردشگران: تمرکز بر نیاز به بازاریابی معنوی (مطالعه موردی: اقامتگاه های بوم گردی در یزد). برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 10(38)، 125-144. https://doi.org.10.22080/jtpd.2021.21116.3504
دهقانی سلطانی، مهدی، شول، عباس و رمیزانی، سارا (1396). بررسی تأثیر هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده و نگرش بر قصد رفتاری در صنعت هتلداری، چهارمین کنفرانس ملی تحقیقات کاربردی در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری ایران، تهران. https://civilica.com/doc/849420
رحمانیه، فریبرز، رمضانی، یوسف و زرجران، سحر (1397). تأثیر تعامل کاربر در رسانه های اجتماعی بر قصد خرید از طریق نگرش برند و هنجارهای ذهنی. تحقیقات بازاریابی مدرن، 9(32)، 52-33 https://doi.org/10.22108/NMRJ.2019.106908.1423.

او، جی. (2016). "اشتباهات" و "راه حل" گردشگری غیر متمدن. تریبون گردشگری، 31(8)، 10-13.

حزبیان، ع. و محمودی، ع. (2019). بررسی تاثیر موقعیت، کنترل رفتار درک شده، استانداردهای ذهنی و مصرف موقعیتی بر قصد خرید (مطالعه موردی: خریداران ماهی در شهر اهواز)، اولین کنفرانس بین المللی روش های نوین حسابداری، بانکداری و بازاریابی و تحولات اخیر در علوم انسانی. https://civilica.com/doc/908006/ (فارسی)

لازار، اف. (2020). بررسی تأثیر نگرش ها، استانداردهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد گردشگران برای اقامت در هتل های سبز، همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب و کار، تهران. https://civilica.com/doc/1044828/ (فارسی)

لیو، جی.، و لیو، ن. (2018). ارزیابی از دست دادن ارزش زیست محیطی گردشگری ساحلی و عوامل تأثیرگذار تحت تأثیر بلایای انتروبیوز در سواحل حمام کردن در شهر چینگدائو. علوم منابع، 40(2)، 392-403.

میلر، دی، میرلس، بی، و کوگلن، ا. (2015). گردشگری شهری پایدار: درک و توسعه رفتارهای بازدیدکنندگان حامی محیط زیست مجله گردشگری پایدار، 23(1)، 26-46. https://doi.org/10.1080/09669582.2014.912219

جوانس، تی. (2019). استانداردهای شخصی در دنیای جهانی شده: فرآیندهای فعال سازی هنجارها و کاهش مصرف لباس مجله تولید پاکتر، 212، 941-949. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.11.191

قربانزاده، د.، و آقامحمدی، ج. (2021). بررسی تأثیر ادراک خطر COVID-19 بر نیات رفتاری گردشگران نسبت به گردشگری ناسالم، مطالعه موردی: بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری شهرستان آمل در موج دوم شیوع. گردشگری شهری، 8(1)، 15-31. https://doi.org.10.22059/jut.2021.313395.854 (به زبان فارسی)

جوانان (2018). لطفا از ده نوع رفتار غیر متمدن دوری کنید. بازیابی شده در 06.05.19 از http://baijiahao.baidu.com/s?id=1598953754961020191&wfr=spider&

Zhang، C. X.، Pearce، B.، و Chen، J. (2019). عدم از دست دادن چهره جمعی: هویت اجتماعی و بازتاب گردشگران چینی در مورد رفتار غیرمتمدنانه مدیریت گردشگری، 73، 71-82. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.01.020


منبع

گودوین، اچ. (2011). مسئولیت پذیری در حوزه گردشگری (ص 1-256). وودیتون: Goodfellow Publishing Limited.

هان، اچ، هوانگ، جی.، لی، ام.جی.، و کیم، جی. (2019). تبلیغات دهان به دهان، خرید و نیت قربانی برای سفر به محیط زیست: بررسی عملکرد فعال سازی هنجار، رفتار ارزشی و نگرش. مدیریت گردشگری، 70، 430-443. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.09.006

کائو، جی.، کیو، اچ.، موریسون، ا. ام.، و وی، دبلیو (2022). نقش سرمایه اجتماعی در پیش بینی نیات تفکیک زباله گردشگران در مقاصد روستایی: بسط تئوری رفتار برنامه ریزی شده. مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، 19(19)، 12789. https://doi.org/10.3390/ijerph191912789

چنگ، زی، و چن، ایکس. (2022). تأثیر تجربه گردشگری بر رفتار مسئولانه زیست محیطی در میان گردشگران در سایت های میراث فرهنگی: نقش واسطه ای ارتباط فرهنگی پایداری، 14(1)، 565. https://doi.org/10.3390/su14010565
دهقانی سلطانی، م.، شول، ع. و رمیزانی، س. (2018). بررسی تأثیر هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده و نگرش ها بر قصد رفتاری در صنعت هتلداری، چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری در ایران. https://civilica.com/doc/849420 (به زبان فارسی)

کیکاف منفرد، امیررضا، غفاری، محمد، تسلیمی بابلی، امین (1398). بررسی تأثیر تعارض ذهنی گردشگران بر قصد بازدید مجدد از یک مقصد گردشگری با تمرکز بر نقش ارزش برند (مطالعه موردی: شهر یزد). مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی، 15(3)، 793-810. https://jshsp.rasht.iau.ir/article_673881.html

استگ، ال.، و دی گروت، جی. (2010). تبیین مقاصد اجتماعی: آزمایش روابط علی در یک مدل فعال سازی هنجار. مجله روانشناسی اجتماعی بریتانیا، 49(4)، 725-743. https://doi.org/10.1348/014466609X477745

محمدی، ع.، و قنبری، ع. (1399). بررسی عوامل موثر بر رفتار گردشگران بر فرهنگ ایرانی اسلامی در مقصد گردشگری ساحلی (مطالعه گردشگری ساحلی دریای خزر)، شش کنفرانس بین المللی مدیریت، روانشناسی و علوم انسانی با توسعه پایدار، تهران. (به فارسی)

پرایاگ، ج.، حسنی، س. و عوده، ک. (2013). نقش تجارب عاطفی و رضایت گردشگران در درک نیات رفتاری. مجله بازاریابی و مدیریت مقصد، 2(2)، 118-127. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2013.05.001
Qu, Z., Cao, X., Ge, H., & Liu, Y. (2021). وجهه ملی چه تأثیری بر رفتار گردشگری فرهنگی گردشگران دارد؟ نقش واسطه ای مالکیت روانی. مجله مدیریت هتلداری و گردشگری، 47، 468-475. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.04.019
رحمانیه، ف.، رمضانی، ی.، و زرگران، س. (2019). تأثیر تعامل کاربران در رسانه های اجتماعی بر خرید بر اساس نگرش برند و معیارهای ذهنی. مجله جدید تحقیقات بازاریابی، 9(32)، 33-52. https://doi.org/10.22108/NMRJ.2019.106908.1423 (به زبان فارسی)
شرمحمدی، ی.، دارابی، ج.، و هاشمی باغی، ز. (2020). تأثیر جهت گیری های ارزشی بر رفتار گردشگری دوستدار محیط زیست با استفاده از نظریه های معیار ارزش اعتقادی و انتظار در گردشگران بازدیدکننده از دربند و درکه. مطالعات مدیریت گردشگری، 15(50)، 221-252. https://doi.org/10.22054/tms.2020.37757.2147 (فارسی)

لازار، فرینوش (1398). بررسی تأثیر نگرش ها، استانداردهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد گردشگران برای اقامت در هتل های سبز، همایش ملی بهبود و بازسازی سازمان و کسب و کار، تهران. https://civilica.com/doc/1044828/

آل محمدی، امیر، و القنبری، عباس (2019). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار گردشگران بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی در مقصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: گردشگران ساحلی دریای خزر)، ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت، روانشناسی و علوم انسانی با رویکرد توسعه پایدار، تهران. https://civilica.com/doc/1202883/
علوی، س.، صانعی، م. و فخری، ف. (2020). طراحی الگویی برای توسعه ورزش های دریایی برای جذب گردشگر به استان مازندران. مجله تحقیقات مدیریت آموزش علوم دریایی، 7(3)، 176-188. http://rmt.iranjournals.ir/article_47901.html?lang=fa (فارسی)

جیا لیوا، ب.، علوی، س.ح.، صانعی، م. و فخری، ف. (2020). طراحی مدلی برای توسعه ورزش های دریایی برای جذب گردشگر به استان ماندارین. مجله تحقیقات مدیریت آموزش علوم دریایی، 7(3)، 181-194.

شرمحمدی، یزدان، دارابی، غزاله و اشمی باغی، زینب (1398). تأثیر ارزش مداری بر رفتار اکوتوریسم از طریق نظریه ارزش، باور، قاعده و انتظار در بین گردشگران دربند و دیرگاه. ربع من مطالعات مدیریت گردشگری، 15(50)، 221-252. https://doi.org/10.22054/tms.2020.37757.2147

قربان زاده، داوود و آقامه محمدی، جواد (1400). بررسی تأثیر ادراک خطر ابتلا به کووید-19 بر قصد رفتاری گردشگران نسبت به گردشگری بدون تماس (مطالعه موردی: بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری شهرستان آمل در موج دوم شیوع). انتشار تور شهر، 8(1)، 15-31. http://doi.org.10.22059/jut.2021.313395.854

گوه، ای، ریچی، پی، و وانگ، جی. (2017). عدم انطباق در پارک های ملی: گسترش تئوری مدل رفتار برنامه ریزی شده با ارزش های طرفدار محیط زیست مدیریت گردشگری، 59، 123-127. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.07.004

تننهوس، ام.، آماتو، اس.، و اسپوزیتو وینزی، وی. (2004، ژوئن). شاخص جهانی خوبی برازش برای مدل سازی معادلات ساختاری PLS. که در مجموعه مقالات نشست علمی XLII SIS (جلد 1، شماره 2، ص 739-742).

Verma، V.K.، و Chandra، P. (2018). کاربرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده برای پیش بینی قصد بازدید از هتل های سبز مصرف کنندگان جوان هندی. مجله تولید پاکتر، 172، 1152-1162. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.10.047
وانگ، سی، ژانگ، جی، کائو، جی.، دوان، ایکس، و هو، کیو (2019). تأثیر مرجع رفتاری بر رفتارهای زیست محیطی مسئولانه در بین گردشگران. اکولوژی کل نگر، 694، 133698. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2019.133698
Wetzels، M. Odekerken-Schröder، G. & Van Oppen، C. (2009). استفاده از مدل سازی مسیر PLS برای ارزیابی مدل های ساختمان سلسله مراتبی: دستورالعمل ها و تصویر تجربی فصلنامه سیستم های اطلاعات مدیریت، 33(1)، 177-195. https://doi.org/10.2307/20650284

علوی، سید حسین، سنایی، محمد و فخری، فرناز (1398). طراحی مدل توسعه ورزش های دریایی برای جذب گردشگر در استان مازندران. آموزش علوم دریایی، 7(3)، 176-188. http://rmt.iranjournals.ir/article_47901.html?lang=fa

کنگکاف منفرد، ع.، غفاری، م. و تسلیمی، ع. (2020). بررسی تأثیر درگیری برند مقصد گردشگری بر ارزش برند مقصد و قصد بازدید مجدد از مقصد گردشگری (شهر یزد به عنوان مطالعه موردی). مجله مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی، 15(3)، 793-810. https://jshsp.rasht.iau.ir/article_673881.html (فارسی)

دوستی ایرانی، م.، و بسولی، م. (2021). تقاضا برای اقامتگاه های بومگردی به درک مزایای آن برای مقصد و معیارهای ذهنی گردشگر بستگی دارد: تمرکز بر نیاز به بازاریابی معنوی (مطالعه موردی: اقامتگاه های بومگردی در شهر یزد). مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 10(38)، 125-144. https://doi.org.10.22080/jtpd.2021.21116.3504 (به زبان فارسی)